Index Vakbarát Hírportál

Kimaxolta a 10 éves kihívást a Galaxy S széria

2019. február 20., szerda 07:58

Legekkel, innovatív megoldásokkal és egy kazalnyi érdekes fordulattal teli 10 év áll a Samsung Galaxy S széria mögött. Összegyűjtöttünk egy nagy rakás információt és mérföldkövet a várva-várt 10. készülék tiszteletére, melyeket grafikusan is ábrázoltunk.

A Samsung mindig is az élvonalbeli gyártók közé tartozott a telefonok terén, különösen az okoskészülékek megjelenésekor indultak be igazán, áttörést az Androidos Galaxy széria hozta el. A világszerte, így Magyarországon is megingathatatlan piacvezető pozíciót 2010-ben az új csúcstelefonnak, a Galaxy S-nek köszönheti a koreai gyártó - a többi már történelem.

A Samsung becslése szerint Magyarországon 10-11 okostelefon felhasználóból legalább 1-nek S szériás készüléke van. Nánási Pál, Ördög Nóra, Lilu, az On The Spot csapat és még sok vlogger, influencer is ezt a típust részesíti előnyben. Számos produkcióban láthatók a készülékek, a Marvel filmek közül például az Avengers-szériában, de a Jurassic Worldben is. A gyártó specialitása, az erős piaci pozíció egyik titka, hogy a főbb komponenseket házon belül fejleszti és gyártja a kijelzőktől a processzorig.

Szuperokos kezdetek Androiddal

A 2010-es évek elején már jól látszott, hogy az emberek életében egyre fontosabb lesz az okostelefon.  Láthatóan nőtt a mobilon keresztüli küldött e-mailek és a közösségi média felhasználóinak száma, a Spotify elérte a 10 millió, a Twitter pedig  a 100 millió felhasználót. Magyarországon az iWiW 2010 végén éppen leszállóágba került és ebben az évben jelent meg az Angry Birds Android verziója.

Ugyanakkor az okostelefon-eladások a piacnak még csak egy kisebb szegmensét tették ki, világszinten 10%-ot sem. Észak-Amerikában a felhasználók 27,1%-ának volt okostelefonja, Európában, a nyugati országokban 15%, keleten körülbelül 11% választotta aezeket a modelleket. Afrikában 3%, az ázsiai országok közül Kína 15%, Dél-Korea 18%-os felhasználói körrel rendelkezett az Emarketer.com adatai alapján.

Ezért is volt nagy áttörés, amikor az első Galaxy S a megjelenést követő második hónapban, 2010. június 13-án átlépte az 1 millió eladott darabszámot. De nem csak az eladásokban ért el kimagasló eredményeket, technikai újításaival is. Az első Super AMOLED kijelzős készülék volt és a legvékonyabb (9,9 mm) androidos telefonnak számított 2010-ben, miközben sokan túl nagynak tartották - a ma aprónak számító 4 inches kijelzőt.

Az S-széria rögtön megtalálta a helyét a piacon, bár nem általános felhasználásra, hanem üzleti készüléknek szánták, és a prémium kategóriához méltó árazást is kapott. A következő években sorra jelentek meg az innovatív megoldásokat, a legerősebb hardvert és a legújabb szoftvereket elsőként prezentáló készülékek.

A „római számos” csúcseladások

2011-ben jelent meg a Samsung Galaxy SII, amit még római számmal jelöltek. Ebben a készülékben debütált az első kétmagos processzor, és már előlapi kamerával is rendelkezett - az előző modell többszöröse fogyott el az belőle. A Google-nek is jelentős volt ez az év: az androidos felhasználók 2011-ben már 10 milliárd applikációt töltöttek le, és elindult a Google Plus. 

A Samsung Galaxy SIII volt a gyártó első HD képernyős modellje 2012-ben. Minden rekordot megdöntve az év legtöbbet eladott telefonja lett (2013), több tízmillió darabot vásároltak meg belőle. Ebben az évben mutatták be az első Bosszúállók filmet, ebben és a Marvel filmek többségében később sorra szerepet kaptak a Galaxy S készülékek is. Az Instagramot már Androidos telefonokra is le lehetett tölteni és eljött a kamerák okosításának az ideje.

Hatványozódó technikai újítások

Az első Galaxy S ujjlenyomat-olvasóval, a legelső mobilkészülék LTE-A támogatással és az első innovatív kamerával – ez mind a Galaxy S4-hez kötődik. 2013-ban jelent meg, amikor az Oculus előállt a VR Rift szemüvegekkel a CES-en, elindult a Vine és a Snapchat gyerekverziója is, és ebben az évben adták ki az új, stabil Instagram verziót – már videóval. A készülék a közösségi média platformokat zsebre tette a 13Mpx-es okos kamerájával.  Magyar vonatkozása is volt: Nanushka egy különleges együttműködésben hátlapokat és flip tokokat tervezett kifejezetten a Galaxy S4-hez.

2014-re megérkeztek a személyi edző programok, így az S5-ben már megtalálható volt a GearFit okoskarkötőhöz készített S Health app, melyet „tökéletes edzőtársként” vezettek be a köztudatba. Ehhez tervezte a Samsung a legelső mobilkészülékbe épített pulzusmérőt, de az S5 vívmánya az is, hogy csepp és porálló (IP67) burkolatot kapott.

Ebben az évben indult el az első Samsung Instagram kampánya és jelent meg az első posztja is.

2015 elhozta a vezeték nélküli gyorstöltés időszakát a prémium kategóriában. Dizájnfronton az áttörést a fém-üveg ház jelentette, melyet az S6 is megkapott, az S6 Edge kijelző pedig forradalmi volt a ma már jól ismert, két oldalt ívelt formájával. Az S6-hoz Avengeres tokokat is lehetett vásárolni, ebben az évben az Emoji lett az év szava.

A 2016-ban kiadott Galaxy S7 VR fronton erősített megjelent az első Gear VR szemüveg. A Samsung az Oculussal – a műfaj kitalálójával együttműködésben fejleszti az eszközöket ettől az évtől kezdve.

Ugyanebben az évben jött ki a Samsung Gear 360, ami teljes panorámaképet, illetve videót tud készíteni - 2015 végétől a Youtube már képes kezelni a 360 fokos videókat.

Az S7-be dualpixel kamerát terveztek - ez volt az első dupla hátlapi kamerás készülék. Trendteremtő újítása az úgynevezett IP68 szabvány - a víz és porálló kivitel is. Különleges kiegészítőként ehhez a készülékhez dedikált, csíptetős kamera lencséket is terveztek.

A 2017-es S8-ban már olyan, korábbi sci-fi filmeket idéző lehetőségek álltak a felhasználók rendelkezésére, mint az írisz szkenner. Ebben az évben mutatta be a Samsung az első Infinity Display névre keresztelt, keret nélküli kijelzőjét, melyet azóta már sok gyártó átvett.

A Harman (AKG, JBL) felvásárlását követően a Samsung készülékeinek hangzását az AKG-val finomhangolja, a Galaxy S8 óta az S és Note széria gyári tartozéka egy AKG fülhallgató.

Ebben az évben kötött globális támogatói szerződést az Olimpiai Bizottsággal a Samsung, az S sorozat is beállt a szponzoráció mögé, ezért 2017-től olimpiai különkiadások is vásárolhatók az S sorozatból.

2018 a mesterséges intelligencia (AI) éve volt, ekkor vezette be a Samsung saját intelligens asszisztensét, a Bixby-t az S9-ekbe, ami új lehetőségeket biztosít a felhasználók számára. Ilyen például, hogy egyelőre csak angolul, de képes a Samsung Smart Thing támogatott termékeit vezérelni, például TV-t, robotporszívót vagy klímát. Alapvető hangasszisztens funkciókat is ellát, ilyen a naptárbejegyzések, emlékeztetők, időjárás, jegyzetek kezelése. Hangvezérléssel tudja állítani a Wi-Fi ki- és bekapcsolását vagy a betűméret módosítását.

A Quick Commands funkciónak köszönhetően az úgynevezett „if this, than that” alapú feladatok végrehajtására is képes. A „Hi Bixby, I'm on a meeting” utasítással a készülék az előre meghatározott paraméterek alapján például lenémítja magát.

A mesterséges intelligencia legaranyosabb melléktermékei, az AR Emojik is ekkor lettek a Samsung univerzum szerves részei, ahogy a szuperlassított felvételek is. 

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Brand & Content készítette a Samsung megbízásából, nem az Index szerkesztősége. Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben.

Rovatok