Új, online beszélgetéssorozatunkban ma Oszkó Péter, Simó György és Winkler Zsolt véleményét ismerhettük meg. Arról beszélgettünk velük, hogy ugyan zajlik a kényszer-digitalizáció mindenki magánéletében, de vajon igaz-e ez a cégekre és az általuk képviselt innovációra. Az Out of the Box virtuális eseményein választ keresünk arra a rengeteg kérdésre, amit a példátlan jelenlegi helyzet felvet.
Mai virtuális rendezvényünk témája:
Zajlik a kényszer-digitalizáció, mindenki több digitális mérföldkövet ugrik a magánéletében, de igaz-e ez a cégek innovációjára is?
Egy startup attól startup, hogy gyorsan reagál, de mi a helyzet a jelenlegi válsághelyzetben? Egy részük most biztosan nehéz helyzetbe kerül, de lesznek közöttük nyertesek is? Az új helyzet szül valós új ötleteket?
A beszélgetés összefoglalója:
Vajon kedvez ez az időszak a kis ötletekből induló innovatív vállalkozásoknak? Elérkezik az innovációs aranykor vagy megállnak a tőkebefektetések?
Ács Dániel véleménye szerint a szelekció határozottabban fog érvényesülni, az Eu-s és az állami alapok biztosíthatják a forrást a befektetésekhez.
Egy ilyen krízis felszínre hoz lehetőségeket, ugyanakkor megszűri a szereplőket és csak a legjobbak élhetnek túl a startup szférában. Viszont akik túlélik, nagyon komoly esélyhez jutnak – véli Simó György. Azok kerülhetnek nehéz helyzetbe, akik a tőkebevonás közepén, növekedési fázisban járnak.
Finanszírozási szempontból aggályos lehet, hogy több piaci befektetővel működő alap most bajban van külföldön. Magyarországon kevés a színtisztán piaci befektetői körre épülő társaság, inkább EU-s forrásokat és állami befektetéseket, nagy intézményi pénzeket kezelő csoportok vannak. Ezek a pénzek nem fognak eltűnni – fejti ki Oszkó Péter.
A jövővel és a startupok lehetséges fejlődési irányaival kapcsolatban azt vetíti előre Winkler Zsolt, hogy mivel az otthonlét sok szokásunkat átalakítja, a most sikeres vállalkozások akkor is meg fog maradni, ha vége lesz ennek az időszaknak. Az online fizetésre, vásárlásra, kommunikációra épülő szolgáltatások piaca növekedni fog – ugyanakkor hozzáteszi, hogy ezeket a szolgáltatásokat ők is igyekeznek bővíteni, több terméküket pedig újra gondolják.
A beszélgetés résztvevői:
Oszkó Péter, az OXO Labs cégvezetője
Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere
Winkler Zsolt, a Telenor Magyarország digitális termékfejlesztési vezetője
Moderátor: Szabó Dániel, a Napi.hu főszerkesztő-helyettese
„Új helyzet, megváltozott környezet, gyors reakció – ezek mind ismerősek egy startup számára, de most hirtelen az egész világ tanulja ezeket a gondolatokat. Ugyanakkor minden mégis lelassult, átrendeződött, és talán már nem is lesz ugyanaz; lesz majd valami, ami sokkal digitálisabb, ami másként működik, mint előtte, de hogy mi lesz ez, szerintem ma még nem ismerjük, de mindenesetre, mint minden változás, ez is tartogat lehetőségeket. - Winkler Zsolt, a Telenor Magyarország digitális termékfejlesztési vezetője
“A globális járványkrízis olyan a gazdaságnak, mint egy meteorzápor az élővilágnak. Az élheti túl, aki képes a radikálisan megváltozott viszonyokhoz gyorsan igazodni és aki nincs eleve legyengült, kiszolgáltatott helyzetben, hanem vannak tartalékai. Viszont a kisebb, ügyesebb, gyorsabban tanuló és alkalmazkodó egyedek sokszor akár nagyobb eséllyel küzdhetnek meg ezzel a helyzettel, mint a nagyobb és tehetetlenebb példányok” - Oszkó Péter, az OXO Labs cégvezetője.
„Egy startup sikerét békeidőben is jellemzi az képessége, amivel a változás kényszereire reagál: a mostani rendkívüli helyzet extrém módon erősíti ezt fel” - Simó György, a Day One Capital ügyvezető partnere.
Az Out of the Box eseményeiről Facebook oldalunkon tájékozódhat, a korábbi beszélgetéseket Youtube csatornánkon is megtekintheti. Kövessen minket és iratkozzon fel!
Hogyan váltsuk meg a világot, ha éppen dobozokban élünk? Reményeink szerint majd most kiderül. Az Out of the Box egy olyan virtuális rendezvénysorozat ami a Dialogue Creatives ötlete alapján az IndaMédia felületein valósul meg. Az esemény házigazdája a Napi.hu.