Index Vakbarát Hírportál

Milliárdokat csalnak ki tőlünk az online csalók, de ön ne dőljön be nekik!

2024. december 20., péntek 00:04

Az online vásárlás egyre inkább a mindennapjaink részévé vált, karácsony tájékán pedig még inkább jellemző, hogy az interneten rendelünk meg ajándékokat, vagy bármi egyebet, ami az ünnep fényét emeli. De vajon mire kell figyelni, hogy bankkártyaadatainkat, pénzünket is biztonságban tudjuk? Szakértőket és hétköznapi embereket kérdeztünk a témában.

Egyre többször ébredünk arra, hogy éjszaka havazott, egyre hidegebbek a reggelek és rövidebbek a nappalok, egyre több helyen halljuk a karácsonyi dalokat. Ezek a biztos jelei, hogy közeleg december 24-edike, talán legcsaládiasabb ünnepünk, a karácsony. Van még egy jele, hogy mindjárt itt az ünnep, ez pedig az, hogy növekvő időt töltünk ajándékok beszerzésével, és ezek mind nagyobb hányadát vásároljuk meg online. A Visa megbízásból az Ipsos 2024 szeptemberében egy kutatás során azt találta, hogy az emberek 97%-a tervez online vásárlást az idei év hátralévő időszakában. Ezt legsűrűbben a karácsonyt megelőző időszakban teszik, hiszen az ünnepi bevásárlással háromból két ember (66 százalék) egészen a tél kezdetéig vár és csak a december 24-et megelőző előtt pár hétben kezd neki.

Az online vásárlás gyors, kényelmes, de csak akkor biztonságos, ha kellően tudatosak vagyunk, hiszen a csalók az ünnepek előtt sem pihennek. Sajnos sokszor célba is érnek, a Magyar Nemzeti Bank pénzforgalmi adatai szerint a 2023 júliusát követő egy évben összesen 23,69 milliárd forintot csaltak ki a magyar háztartásoktól, ennek viszont csak szűk negyede köthető bankkártyás vásárlásokhoz. De mit érzékel ebből az „utca embere”? Milyen tapasztalatai vannak? Hogyan védekezik? Milyen biztonsági szabályokat állít fel maga számára az online fizetések esetében? Videónkban járókelőket kérdeztünk a témáról, illetve az OTP Bank és a Visa szakértői is megszólalnak, reflektálnak az elhangzottakra. Így első kézből kaphatunk információt arról, hogy miként tudjuk elkerülni azt, hogy online visszaélés áldozatává váljunk.

BRAND & CONTENT Brand & Content

A cikket a Dialogue Creatives készítette, a Visa és az OTP Bank megbízásából, nem az Index szerkesztősége. 
Arról, hogy mi is az a támogatói tartalom, itt olvashat részletesebben, ha üzenne nekünk, ezen a címen elér minket.

Rovatok