Pénteken rendezték meg a 7. magyarországi buszfesztivált a tököli repülőtéren. A kiállításon több más modell mellett két új hazai csuklósbusz-modellt is bemutattak, az Ikarusét és a győri Kravtexét. A hazai gyártók a magyar piacra készülnek, a várakozás szerint nagy megrendelések várhatók.
Hetedszer rendezték meg a hazai autóbuszos személyszállítás legnagyobb szakmai fórumát és éves találkozóját, a Buszfesztivált, a tököli repülőtéren.
Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke az Indexnek elmondta, hogy a hazai piac egyelőre még nem láthatók a fellendülés jelei, de a gyártók ugrásra készen várnak a lehetőségre. A gyártók igyekeznek új típusokat kifejleszteni.
A kiállításon két vadonatúj típussal is megjelentek. A győri Kravtex a Credo Citadel 19-el, az Ikarus pedig az Ikarus 187-essel.
Stemler József, a Kravtex Kft. kereskedelmi igazgatója az új csuklós típusról elmondta, hogy teljesen új fejlesztésűek, egyenértékű az európai neves konkurrens gyártók termékeivel. A busz teljes egészében Magyarországon készül, ára 70 millió forint alatt marad.
Légrádi László, az Ikarus autógépész mérnöke közölte, hogy az új Ikarus 187-est euro 5-ös motorral szerelték, a busz belül vezeték nélküli internetes hálózattal és belső kamerarendszerrel rendelkezik.
Vincze-Pap Sándor szerint a Volán buszok átlagéletkora meghaladja a 11 évet, a BKV buszoké pedig a 15 évet. Egy-egy autóbusz tervezettt életkora 12 év. Az lenne kívánatos, ha a nyugati országokhoz hasonlóan Magyarországon is csak 6-8 évig használnák a járműveket, amiket aztán eladnánk keletre.