"Gratulálok! Megint hősiesen sikerült fényezni a tűzoltók PR-ját - a semmiért." - írta nyers stílusban a Katasztrófavédelem Facebook-oldalán Hardy Mihály.
A Budapest Airport kommunikációs igazgatója azon akadt ki, hogy a katasztrófavédelmisek kedden közzétették a hírt, hogy egy gép kényszerleszállást hajtott végre Budapesten, a tűzoltók kivonultak, majd mivel nem volt baj, távoztak. Mindez belülről nézve azonban bonyolultabb ügy lehetett, mert Hardy még a heresérves példáktól sem riadt vissza.
"Mindössze azt tették, ami dolguk, csak éppen a szájukat nem tudják befogni. Arra soha nem gondolnak, hogy pl. ez az üres önfényezés mennyit árt a légitársaságoknak. Sohasem hallottak nyilván a szakmai titoktartásról, stb. azok a vezetők, akik ezt a kényszeres önfényezést elrendeli. Kíváncsi vagyok mit szólnának, ha mondjuk egy sebészorvos a Facebookon taglalná, hogy XY tűzoltó ezredesnek hogyan operálta meg a prosztatáját vagy a heresérvét. Biztosan nagyon meg lenne sértve, pedig az orvos is csak a munkáját végezte, nem igaz???"
Hardy szavaira kommentáhború tört ki az oldalon, és később a kommunikációs igazgató is szofisztikáltabban fogalmazott: "NEM az OKF dolga, hogy egy légijármű eseményről (sajnálom, a repülőtéren ez a szakzsargon) kommunikáljon. Én nem azt írtam, (tessék utánaolvasni figyelmesen!), hogy bármit is el kell tussolni, titokban kell tartani. Mindennek megvan (meg kéne, hogy legyen) a maga rendje. Egy ilyen eseményről elsősorban a légitársaság, utána a repülőtér kommunikálhat. Ezt illene tiszteletben tartani. Ez egy, az utasok bizalmára épülő iparág, ahol a kedves utas akkor ül fel egy repülőgépre, ha tudja, hogy biztonságban lesz. A légitársaságok, a repülőterek és a hatóságok sok-sok milliárdot áldoznak évente arra, hogy ez valóban így legyen. Éppen az utasok érdeke az, hogy arányosan és hitelesen tájékoztassák őket azok, akik ezt profin meg tudják tenni.
Hardy szerint a kommunikáció nem a tűzoltók feladata: "Mi történt? A tűzoltók kaptak egy riasztást, kivonultak gyorsan, ahogy kell. A gép leszállt simán. (100%-os tisztelet az Alitalia profi pilótáinak érte) Volt dolguk a tűzoltóknak vele? Nem, a gép saját maga beállt az állóhelyre. Elvonultak a tűzoltók? El. Ennyi volt a dolguk és nem több. A felelősség sem az övék innentől. A közérdek pedig az, hogy a történtekről hiteles információ lásson napvilágot. Ez a felelősség pedig a légitársaságé vagy a repülőtéré, nem a tűzoltóké."
Ezzel szemben a Katasztrófavédelem állítja, hogy feladatuk a tájékoztatás. "A katasztrófavédelemnek jogszabályi kötelessége, hogy műveleteiről, beavatkozásairól a lakosságot hitelesen tájékoztassa, ez történt ebben az esetben is. A szervezet hivatalos FB-oldalán az eset hírét közöltük, tekintettel arra, hogy a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság hivatásos tűzoltói vonultak."
Az ügy érdekessége, hogyaz utasok a beszámolók szerint rettegtek a levegőben, Hardy azonban arról nyilatkozott, hogy nem is volt semmi probléma. "A leszállás szabályosan, az ilyen helyzeteknek megfelelő előírások szerint zajlott. A pilóták példás, tankönyvbe illő leszállást produkáltak az Airbus A 320-as típusú géppel”. Hardy szerint az egyhajtóműves leszállás „nem egyszerű, de rutinfeladat”, és az, hogy a gép nem egy közbeeső repülőtéren szállt le, hanem elrepült az eredeti úticéljáig, arra utal, hogy a probléma nem lehetett igazán komoly."