Mennyire jövedelmező üzlet egy egész iparágat arra építeni, hogy vannak emberek, akik nem tudnak nyugton ülni a seggükön, hanem a hideg elől melegbe, a napsütésből jégviharba, a zord októberből thaiföldi nyárba menekülnek, és közben laknak, esznek, isznak, bámulnak, fényképeznek, buliznak, lerészegednek, műélveznek, élményekkel gazdagodnak, de előbb-utóbb mégis hazamennek a Szürke Hétköznapokba lakni, élni és dolgozni?
Az MTI hozta le a Magyar Turizmus Zrt. sajtóközleményét, amiben rengeteg statisztikai adat szerepelt, a desztináció szó viszont szerencsére csak egyszer. Ebből kiderült, hogy a turisták teljes költése két részre bontható:
A nemzetközi turisztikai kiadások növekedéséért a fejlődő piacok a felelősek. Oroszország például 24,9 százalékkal növelte egy év alatt a turisztikai bevételeit. (Ezek szerint a világ szívesen közeledik Oroszországhoz, de ha Oroszország közeledik a világ egyes részeihez, azt már nem fogadják annyira szívesen.) Ugyanez az érték Kína esetében 26,1 százalék, és Brazília turisztikai kiadásai is 12,9 százalékkal nőttek.
A szakmai oldalon van egy irtózatosan részletes szakmai összefoglaló is.