Orbán Viktort aggasztják a tüntetések és a közvélemény-kutatók által mért népszerűségvesztés, és nem túl elégedett a jelenlegi kommunikációs teljesítménnyel, ezért újjászervezi a kommunikációs stábját – írja a Hvg.hu. A miniszterelnök jól körülhatárolt feladatokat osztott ki bizalmasainak.
Orbán két csapásirányt jelölt ki; az egyik meglehetősen kézenfekvő: a szakembereknek ki kell találniuk, hogyan adják el nagyobb népszerűségvesztés nélkül a következő választásig hozott kormányzati intézkedéseket. A másik érdekesebb: a miniszterelnök valahogyan kezelni akarja az elmúlt hetek több tízezres kormányellenes tüntetései miatt előállt helyzetet, illetve a Fideszben óriási meglepetést okozó újpesti vereséget.
A Hvg.hu szerint ezt eredeti módon akarja megoldani: nagyobb fokozatra kapcsolná a kormányzati kommunikációs apparátust, és az ezzel összefonódott századvéges „gondolatminisztériumot”. A jól hangzó elv gyakorlatba való átültetéséről a lap egyedül azt a konkrétumot ismerteti, hogy Habony Árpád megkapta a stratégiaalkotást; ő ugyan eddig is ebben jeleskedett, de most kizárólag erre kell összpontosítania – ezt vannak, akik korlátozásnak értelmezik, Habony ugyanis
A többi strukturális átalakítás még nem lezárt folyamat, a Hvg.hu szerint Orbán elégedetlen a döntések előkészítetlenségével és a kapkodó kormányzati munkával – ami nem kis felelősségáthárításnak tűnik annak tükrében, hogy az elmúlt 10 év legbénább szakpolitikai elképzelésének számító netadót személyesen erőltette –, ezért vissza akar térni a kettős kommunikációhoz. Ennek jegyében a november 1-jétől a Miniszterelnökségre kerülő Giró-Szász András államtitkárságának kéne szelídebb hangon, mindenkihez szólva propagálni a kormányzati munkát, közben Habonynak elő kellene készítenie egy olyan offenzívát, mint amilyet 2012-ben az IMF ellen, majd 2013-ban a rezsicsökkentés mellett folytattak. A Hvg.hu ennek lehetséges célpontjaiként a kereskedelmi multikat jelöli meg, ami szintén nem túl nagy meglepetés.