A kormány ne tegye fizetőssé az M0-s autóutat, követeli a Budaörsön élők érdekében Wittinghoff Tamás (Budaörs Fejlődéséért Egyesület), a település polgármestere, mert szerinte ez az intézkedés „egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan”.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerdán megerősítette, megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége: újfajta, megyei matricákat vezetnek be, amelyek egy évre ötezer forintba kerülnek majd.
A polgármester az MTI-hez eljuttatott közleményében kifejtette, hogy az agglomerációs településeket és a külső kerületeket drámaian érintené az intézkedés, hiszen nyilvánvaló, hogy amikor az M0-s elkerülésére kényszerítik majd az autósokat, azok „tömegével zúdulnak rá” a városkörnyéki településekre és a peremkerületekre.
Wittinghoff szerint ugyanez lesz az autópályák bevezető szakaszainak esetében is, és
A település polgármestere felhívja a figyelmet arra is, hogy Budaörsön a reggeli és a délutáni csúcsforgalmi időszakban már ma is alig elviselhető a közlekedési terhelés. Ennek növekedésével teljesen ellehetetlenülne a településen belüli autós forgalom, és nőne a zaj- és légszennyezés.
Teljesen nyilvánvaló, hogy mindenféle egyeztetés és hatástanulmányok nélküli, kétségbeesett ötletelés folyik ismét, hogy pénzhez jusson a költségvetés
– fogalmazott közleményében Wittinghoff Tamás.
Hozzáteszi, mivel a 4-es metró budaörsi virágpiacig történő megépítése még tervekben sem létezik, így továbbra is arra kényszerítik a Budapest nyugati agglomerációjában élőket, hogy autóval közelítsék meg a fővárost.
Ennek fényében elképesztő cinizmus, hogy éppen ezeknek az embereknek az újabb megsarcolására készülnek
– olvasható a közleményben.
A polgármester hangsúlyozza: „A Budaörsön és környékén élők érdekében követeljük, hogy a kormány azonnal fejezze be még a gondolkodást is erről a megoldásról, amely egyszerre tisztességtelen, káros és végrehajthatatlan."
Óbuda fideszes polgármestere a Facebookon írta le véleményét a tervezetről. Szerinte a Megyeri híd fizetőssé tétele újabb közlekedési problémákat fog okozni a III. kerületben, ami egyszer már javult, éppen a híd átadása után. A Megyeri híd városi funkciót is betölt, erre utal a névválasztás is: Káposztásmegyert és Békásmegyert köti össze.
Wintermantel Zsolt, Újpest kormánypárti polgármestere is megdöbbent. A BKK vezérigazgatójához fordult, hogy modellezzék le az intézkedés várható hatásait.
A Hegyvidéki Önkormányzathoz csütörtök reggel óta folyamatosan érkeznek megkeresések az M0, az M1 és az M7-es utak bevezető szakaszának tervezett fizetőssé tétele miatt - írja a XII. kerületi alpolgármester, Váczi János blogján. Aggódnak, hogy jelentősen meg fog nőni - különösen a hétköznap reggeli és délutáni órákban - az átmenő forgalom a hegyvidéki utakon.
Pokorni Zoltán már kereste is a javaslatot kidolgozó minisztérium államtitkárát és a főpolgármester-helyettest, mert fontosnak tartják, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviselői még a karácsonyi ünnepek előtt a közlekedési ügyekért felelős fővárosi vezetővel, valamint az érintett kerületek polgármestereivel leüljenek áttekinteni, hogy a tervezett változások milyen módon befolyásolják a főváros közlekedését.
Az MTI csütörtök este közölte, hogy a főváros környéki települések lakosságának érdekében a Pest megyei önkormányzat arra kéri a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, hogy gondolja át az M0-s bizonyos részeinek, illetve az autópályák budapesti bevezető szakaszainak fizetőssé tételét.
Ambrus András a fideszes vezetésű megyei közgyűlés véleményét tolmácsolva azt írta: az agglomerációban két és fél millió ember él, ebből 800 ezren a főváros körüli településeken. A Pest megyében dolgozó emberek közül minden háromból kettő másik településre jár át munkába, az érintettek száma 309 ezer, közülük 198 ezren a főváros közvetlen közelében élnek és dolgoznak.
Utóbbiakhoz hozzáadva a Budapesten élő, de naponta más településre ingázó 79 ezer munkavállalót jól érzékelhető, hogy a napi ingázás sokak számára létszükséglet.