A napokban várható az első olyan rezsiszámla, amelyet az M1-M7-es autópálya közös szakaszán meglévő világításért szeretne majd behajtani a szolgáltató, de azt a budaörsi önkormányzat nem fizeti ki, hanem továbbküldi a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központnak, az út üzemben tartójának. Wittinghoff Tamás polgármester ezzel kíván tiltakozni az útszakasz fizetővé tétele ellen. Ezt már megírtuk, most az Indexnek is nyilatkozott a polgármester, aki szerint nagy kérdés, hogy mi fog történni, ha a KKK sem fizet majd.
Annak idején a város és a budapesti agglomerációban építkező "bűnös multik" fizették az autópálya kiszélesítését és fejlesztését, amit Wittinghoff ugyanúgy a város úthálózatának tekint, mint Budaörs többi útját, „ezért voltunk hajlandóak átvállalni eddig a költségeket, de ezt csak addig tesszük, amíg nem nézik hülyének az embert" - mondta.
Az autópályaszakasz rezsijét így 2002 óta fizetik, évente 7-8 millió forintot, azaz kb százmilliós költségük jelentkezett ezidáig.
Wittinghoff szerint a kormány döntése kárt okoz, van egy település, amelyet kettévág az autópálya és eközben arra kényszerítik az autósokat, akik nem szeretnének fizetni, hogy elkerüljék az elkerülőutakat.
Már így is panaszkodnak a helyiek, hogy a megnövekedett forgalom miatt nagyon nehezen tudnak a kisebb utcákból kihajtani, mondta Wittinghoff.
És most még az év eleji lanyhább forgalom tapasztalható, de lassan visszatér mindenki a szabadságból, ráadásul a volt Osztyapenko-szobornál épített új csomópont hatalmas dugóknak fog megágyazni, mondta.