Index Vakbarát Hírportál

20-szoros áron értékesíti Simicska cége az V. kerületi reklámfelületeket

2015. január 11., vasárnap 11:38

Juhász Péter, az Együtt politikusa egy Facebook-posztban hasonlította össze, hogy az V. kerületi hirdetőoszlopokból mennyi bevétele származik a kerületnek, és mennyi Simicska Lajos cégének, a Mahir-nak.

Ez alapján a kerület a Mahirtól:

míg Simicska Lajos cége ugyenezeket a felületeket ennyiért adja tovább:

Ez nagyságrendileg egy 20-szoros szorzó, írja Juhász, és hozzáteszi, „rendkívül érdekes adat, hogy ebben a kerületben, ahol nem csak a budapestiek nagy része halad át naponta, de a turisztikai szempontból is kihagyhatatlan célállomás, a teljes közterületi reklámból befolyó bevétel mindössze 11 millió forint egy évben. Ebben az összegben már benne van a házak felújításánál kirakott hálóktól a megállítótáblákig minden más köztéri reklámfelület kiadása is, nem csak a MAHIR oszlopok".

Egy tíz évvel ezelőtti cikkünkben írtuk: „Tíz évre, indoklás nélkül hosszabbította meg a Fidesz-közeli Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Mahir Cityposter hirdetőoszlopainak közterület-használati jogát az V. kerületi önkormányzat jobboldali többségű testülete, holott - a kerület nagyobb nyeresége érdekében - meg is pályáztathatta volna. A döntést a közigazgatási hivatal még vizsgálhatja". Olvassa el!

A Belváros-Lipótváros Önkormányzatának reakciója:

Budapesten minden kerület hasonló feltételekkel adja bérbe a hirdetőoszlopok helyét, hiszen az oszlopokat a MAHIR építette és tartja karban. Az oszlopok helyéért lehet közterület használati díjat kérni. Ezen díjak kivetésének módját és mértékét ( a -tól -ig határokat) a fővárosi keretrendelet szabályozza. Egész Budapesten a belvárosi díjak a legmagasabbak. Erről Juhász Péternek fogalma sincsen, mert egyáltalán nem ismeri az önkormányzatok működését szabályozó jogszabályokat.

Rovatok