A január 21-én történt útbeszakadás oka az, hogy a városrekonstrukciós beruházás idején az utolsó Bajcsy úti szakasz bekötésekor sérült egy csapadékvíz csatorna, amelyet a kivitelező nem megfelelő módon állított helyre, írta lapunknak Csach Gábor, Balassagyarmat alpolgármestere. Ezért a csapadékvíz szivárgása a nagy esőzésekkor kimosta az út alatti homokos réteget, az így lassan növekvő üreg felett szerdán megadta magát az útszerkezet is, és beomlott.
A kivitelező Strabag Általános Építő Kft.-nek az önkormányzat jelezte a garanciális igényt, aminek a cég azonnal eleget tett. Péntek délelőttre már az úttest szintjéig elkészült a helyreállítás, ám a forgalom csak vasárnap este engedhető rá.
Mint arról csütörtökön beszámoltunk, hirtelen pince nagyságú kátyú keletkezett a balassagyarmati főtér mellett a közúton, ami nagysága miatt kiérdemelte az Ország kátyúja címet.
Az alpolgármester szerint a Balassagyarmat Hangja cikke szerinti ok, miszerint egy „a rendőrséget az Ipoly szállóval összekötő török kori alagút” omlott volna be, egyszerűen tudatlanságból eredő honlaplegenda.
Mint írta, a mai rendőrség épülete 1912-ben, az Ipoly szállóé 1904-ben épült. A XIX. század elejéig ez a terület a tudomány jelenlegi állása szerint lakatlan volt, maximum néhány tehén legelészett az országos vásárok idején.
Bár mostanában nagy az iszlámellenesség, de tételezzük fel, hogy a törökök sem voltak agyalágyultak, hogy az Ipoly hordalékhomokjába ássanak alagutakat, itt sem, de még az általuk megszállt középkori vár mellé épült Óvárosban sem. Itt nemhogy a törökök, de még a Gyurcsány-kormány M6-os alagútépítői sem vállalkoztak volna föld alatti járatok ásására, legfeljebb a vakondok.
– közölte az alpolgármester.