Helyi politikai adok-kapok lett az útdíj miatt megduzzadó budaörsi forgalomból. A polgármester egy friss tanulmányra hivatkozva 15%-osra teszi a budaörsi főút útdíj miatti forgalomnövekedését, a helyi Fidesz pedig nem hisz neki, mert láttak már karón varjút.
Azt hiszem, a budaörsi Fidesz csoport elnökének sikerült az erkölcstelenség legaljára süllyednie. Igazán kár!
– írta Facebook-oldalán Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere, miután meglátta, hogy Nagy Sándor András, a budaörsi Fidesz vezetője aggályosnak tekintette a felmérést.
A Fidesz kíváncsi, milyen módszerrel készültek a felmérések, és hogy milyen juttatásban részesült a felmérő.
Láttunk már karón varjút. Annyi biztos, hogy a januári átmeneti időszakban készült felmérés időzítése megkérdőjelezhető.
– nyilatkozta a fideszes vezető.
Wittinghoff szerint egyszerű karaktergyilkosságnak lehetnek tanúi az emberek: a Fidesz hitelteleníteni akarja a felmérést végző céget, óriási szakértői díjakat, szakértői hiányosságot sejtet. A polgármester azonban utána nézett és megnézte a szakmai díjakat és referenciákat, a megbízási díjat, és arra jutott, hogy egy nagy bocsánat kérés még segíthet a Fidesz részéről.
A Pannon Engineering Kft. jelentése a következőket állapítja meg: az 1. sz. főút forgalma – egyetlen keresztmetszet kivételével – minden szakaszon növekedett. A forgalom növekedésének súlyozott átlaga 15%, amely lényegesen nagyobb a forgalom átlagos fejlődése alapján ezen az időtávon reálisan várható 3-4%- os növekedésnél. Ezért megállapítható, hogy a két forgalomszámlálás között bekövetkező forgalomnövekedés oka elsősorban nem a közúti forgalom nagyságának évről évre bekövetkező emelkedésében, hanem a forgalom nagyarányú átrendeződésében keresendő. A forgalom átrendeződésében döntő szerepet játszhatott az M1-M7 autópálya budaörsi szakaszának fizetővé tétele. Az autópályáról az 1. sz. főútra átterelődött forgalom nagysága a számlálási adatok alapján 2-3000 gépkocsi/nap értékre tehető.
Az önkormányzat megbízásából ugyanaz a cég és ugyanazon pontokon végezte a forgalomszámlálást 2013 márciusában és 2015 januárjában. A számlálásra január 21. és 23. között került sor, és volt egy mérés szombati napon is.
Wittinghoff Tamás állt az élére az útdíjellenes harcnak, amikor a kormány bevezette, hogy többek között a Budapestre tartó autópályák bevezető szakaszai is fizetősek legyenek, ugyanis ezért sokan Budaörs felé kerülnek. Azt követelte, hogy az M1 és az M7 bevezető szakasza ne legyen fizetős. Emlékezetes, hogy még az autópálya villanyszámlájának a kifizetését is megtagadta, kiérdemelve ezzel a Budaörsi Rambó nevet.
Elértük Wittinghoff Tamást, aki elmondta, hogy a felmérés nettó 360 ezer forintba került. A tanulmány és a referenciák Budaörs honlapján letölthetőek.
Nagy Sándor András, a budaörsi Fidesz elnöke is megkereste lapunkat, és a következőt fűzte hozzá: Amikor az ember ül a dugóban Budaörsön, akkor nem a politikusok számháborúja és sárdobálása érdekli, hanem a megoldás, mikor lehet normálisan közlekedni a városban. Dugó eddig is volt Budaörsön, viszont most összefogásra van szükség a helyzet orvoslására.