Az új útdíjrendszer bevezetésével 12-15 százalékkal nőtt a forgalom a fizetős utakkal párhuzamos ingyenes szakaszokon, derül ki egy közlekedési adatokat elemző cég felméréséből. A legforgalmasabb januári napokon csaknem harminc százalékos volt a növekedés.
A legjelentősebb változást a régi 2-es úton tapasztalhatták az autósok. Akik Vácról, Gödről vagy Dunakesziről ingáznak, azok közül sokan választották a városokat átszelő 2-est a fizetős M2-es és az M0-s helyett.
Ugyanezt tapasztalták az 1-es főúton. Az M1-M7-es autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán például változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba. A Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percig tartott ez az út, míg tavaly legfeljebb tizenöt perc volt itt a menetidő.
A kutatás készítői annak módszertanáról azt közölték cikkünk megjelenése után: a cég a komplex közlekedésinformatikai megoldások fejlesztésével foglalkozó Lambda-Com csoport tagja. A csoport által fejlesztett WebEye technológia jelenleg több mint 31 ezer járműbe szerelt eszköz segítségével gyűjt valósidejű közlekedési adatokat, a magyar vállalat ezeknek az adatoknak a feldolgozásával, értékelésével és információvá alakításával foglalkozik, a ma közzétett elemzésünk is ezekre épül.
Wittinghoff Tamás, Budaörs polgármestere egy másik tanulmányra hivatkozva 15 százalékosra tette az útdíj miatti forgalomnövekedést. A Fidesz helyi vezetője ezt vitatta. A tanulmány és a referenciák Budaörs honlapjáról letölthetőek.