Csütörtöktől élesben is elkezdik figyelni az autósokat az intelligens traffipaxok - mondta az MTI-nek Jámbor István alezredes, az ORFK közlekedésrendészeti osztályának vezetője egy hétfői sajtótájékoztatón, melyet stílusosan a közlekedési balesetek áldozatainak emlékművénél tartott.
Az első 160 egység próbamérései februárban kezdődtek, de március 26-tól már bírságokat is kioszthatnak a felvételek alapján. Az uniós támogatással életbe lépő VÉDA mobil egységei az egész országban felbukkanhatnak, és az eddig rendszerben lévő 80 mobil sebességmérőt váltják ki. A darabonként 5,7 millió forintba kerülő VÉDA beszerzését azért is támogatta az EU, mivel az Európai Bizottság deklarált közlekedésbiztonsági célja, hogy 2020-ra a 2011-es felére csökkentse a közúti balesetek számát. Magyarországon egyébként a 2013-ig folyamatos csökkenés megtorpant,
És hogy mitől különleges a VÉDA? Attól, hogy nem csak a gyorshajtást mérik, hanem automatikusan felismerik a rendszámot, számolják a forgalmat, és észlelik a torlódásokat. Ezek a funkciók azonban még nem működnek, és csak ősztől jelennek meg azok a kiegészítések is, melyek más szabályszegéseket is képesek lesznek rögzíteni. De onnantól kezdve a piroson való áthaladást, a záróvonal átlépését, a buszsáv jogosulatlan igénybe vételét, sőt, a ben nem kapcsolt biztonsági övet is kiszúrja a rendőrségi okoseszköz.