Meglesz a négysávos összeköttetés Budapest és Szolnok között, és pontosan ugyanazon a nyomvonalon, ahol Simcska Lajosék elkezdték építeni az M4-est. Csak nem autópályaként, hanem autóútként építik meg. Mindent újra kell gondolni, újra kell számolni - mondta Orbán Viktor.
Autóútként építik meg Budapest és Szolnok között az M4-est, amelynek építését néhány héttel ezelőtt állította le a kormány. Orbán Viktor és Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere szerdán jelentette be, hogy meglesz a négysávos összeköttetés a főváros és Szolnok között, "ugyanazon a nyomvonalon, de más műszaki tartalommal" - ahogy Szalay fogalmazott.
Mint arról beszámoltunk, Lázár János és Seszták Miklós miniszterek márciusban elrendelték, hogy azonnal állítsák le az M4-es autópálya építését. A kormány arra hivatkozott, hogy az Európai Bizottság indokolatlannak tartotta a beruházást, és túlzottnak látta az építési költséget. Az EB szerint csak kartellezéssel jöhetett ki a közel 4 milliárdos kilométerenkénti építési költség. Ezért a kormány elállt a beruházástól.
Az M4-est több cég is építette, például a Simicska Lajoshoz köthető Közgép is. Egy 46,7 milliárdos részt nyert meg a Colas-Swietelsky konzorcium, egy 32,5 milliárdosat a Közgép-A-Híd páros, és egy 31,5 milliárdosat a Strabag.
Most kiderült, hogy "ez az útépítés nem marad torzó", és nem autópályaként, hanem autóútként folytatják a beruházást - jelentette be Orbán és Szalay Ferenc. Arról nem beszéltek, hogy ki építheti, a miniszterelnök csak annyit mondott, hogy "remélhetőleg ésszerűbb költségekkel" jár majd a beruházás.
Mindent újra kell gondolni, újra kell számolni.
Orbán szerint a jogi szempontok miatt kellett leállítani az építkezést, de politikai szempontból mindig is ragaszkodtak a Budapest-Szolnok négysávos úthoz. Már 1988-ban is azt akarták a helyi fideszesek.
Orbán Viktor emellett bejelentette, hogy a Modern Városok program keretében milyen fejlesztésekről döntöttek:
A sajtótájékoztató újdonsága az volt, hogy korlátozták a kérdések számát. Eddig az újságírók szabadon, a fejlesztések témájáról eltérő kérdéseket is feltehettek (az Index például Habony Árpádról kérdezte a miniszterelnököt, vagy a homofóbia-ellenes világnapra szóló üzenetéről). Ezúttal viszont csak négy kérdésre volt idő, ebből három helyi újságíró a fejlesztések határidejét firtatta, míg az EchoTV a négysávos út részleteit tisztázta. Az Index kérdésére nem maradt idő.
Borítókép: Mészáros János/ MTI