Egy erzsébeti nő a Lidl egyik áruházában járt, amikor egy felgyűrődött fémszőnyegben megbotlott és elesett, írja a Borsonline.hu. Az esés annyira szerencsétlenül sikerült, hogy a sípcsontját és a bokáját is összetörte. A bokája olyan súlyosan megsérült, hogy a felépülése hónapokig tartott, sokáig csak járókerettel tudott járni. A baleset, a rehabilitációs költségek miatt pedig pénzt, kártérítést követel a bolttól.
A nő és ügyvédje úgy számolt, hogy 14 millió forintos kártérítés lenne a korrekt: 1,4 millió a felépülési időre, 6 millió sérelmi díj, a többi pénz pedig havi 60 ezres életjáradék, amit egy összegben kértek. A cikk szerint a Lidl 4 millió forintot ajánlott fel, amely a lap által megkérdezett ügyvéd elmondása szerint nem minősül jogelismerésnek, és kizárólag egyezségkötés esetére vállalták.
A bolt ajánlata után a nő és ügyvédje lement 9,5 millióra, de a Lidl elzárkózott mindenféle egyeztetéstől, és a peres utat javasolta.
Cikkünk megjelenése után a Lidl Magyarország levélben reagált , amiben azt írják:
„A Lidl valamennyi balesetet kivizsgál, és a jogos kárigényeket megtéríti. Jelen esetben is ennek megfelelően járunk el. Miután beérkezett a balesetről készült jegyzőkönyv, azt megvizsgáltuk, és jogi osztályunk felvette a kapcsolatot a károsulttal. A károsult jogi képviselője azonban túlzottan magas kártérítési igényt jelölt meg (először 17 millió, majd 9,5 millió forintot), amelynek következtében a felek nem tudtak békés úton megállapodni. Az ügyet biztosítási szakértővel is megvizsgáltattuk, aki – a Lidl által ajánlott - 4 millió forint kártérítést tartotta reálisnak.
A Lidl álláspontját jogilag megalapozott vélemény támasztja alá, várunk a károsult részéről is egy jogilag is megalapozott véleményre. Amint az eljárás jogi szakaszba ér és lesz olyan fejlemény ami publikussá tehető, tájékoztatást adunk, hiszen közös érdekünk, hogy az ilyen jellegű káresemények mindannyiunk okulására a nyilvánosság elé kerüljenek."