A napokban a kilencedik CAF villamos is megérkezett Budapestre, bár eddig még csak éjjel voltak láthatók, tesztüzemmódban az 1-es vonalán. Június 29-től, azaz hétfőtől azonban a nappali futáspróba is elindul, így mindenki láthatja majd a villamosokat, bár felszállni továbbra sem lehet majd rájuk, csak nézegetni. Forgalomba várhatóan majd csak ősszel állnak.
A CAF 47 szerelvényből álló flottáját Baszkföldön gyártják, két típus lesz, a rövidebb, 34 méteres villamosból kilenc darab már megérkezett. A szerelvényt Spanyolországból kamionokon hozták Budapestre. A rövidebb villamosok a 3-as vonalra, a budai fonódó villamoshálózaton, vagyis az Óbuda és Újbuda között közlekedő 19-es és 61-es vonalra kerülnek. A Combino villamosoknál is hosszabb, 56 méteres szerelvények pedig az 1-es villamos vonalán járnak majd. A rövid változat egyszerre 200 utast szállíthat 46 ülőhellyel. A hosszabbik típus 345 utas szállítására alkalmas 81 ülőhellyel.
A budapesti villamosok átlagéletkora 38 év körüli, és az új CAF-szerelvények érkezésével is csak négy-hat évet tudnak fiatalítani a flottán. Ha az összes CAF megérkezik, akkor megkezdődhet a legöregebb, 40-45 éves elavult villamosok selejtezése is, Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója szerint ugyanis
"nosztalgiajárművekkel nem lehet egy kétmilliós város közlekedését fenntartani".