Megnőtt a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő gyerekek aránya — írja a hivatalos oktatási statisztikákra hivatkozva a szombati Magyar Nemzet.
Miközben a hivatalos kimutatások szerint 2010 után 100 ezer gyerekkel kevesebb a hátrányos helyzetű (így is 23 százalék, vagyis majdnem minden negyedik tanuló tartozik ebbe a kategóriába), mégis több tízezerrel emelkedett a beilleszkedési, tanulási, vagy magatartási nehézségekkel küzdők, az úgynevezett BTM-es gyerekek száma.
Az Egyre több a problémás gyerek című cikk ( itt egy kapcsolódó Hír TV-s videó) a minisztérium háttérintézménye, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) statisztikái alapján a területi megoszlást is vizsgálja — nem olyan nagyon meglepő módon a szegényebb térségekben sűrűsödnek a gondok.
Ötvennél több igazolatlan órája az összes tanuló egy százalékának van, legnagyobb arányban a nógrádi, borsodi és a jászsági diákok lógtak. A bukásoknál hasonló a helyzet, az összesen 44 ezer évfolyamismétlő (2013-as adatokról van szó) közül arányaiban a nógrádi és a borsodi gyerekek vannak a legtöbben, legkedvezőbb a mutató Budapest környékén és a nyugati megyékben.
Az OFI iskolai statisztikái alapján készült térképeket a szervezet honlapján tudja böngészni.