Elrendelte a nyomozást feljelentésünk alapján az ügyészség az Országos Roma Önkormányzat (ORÖ) által működtetett szolnoki Hegedűs T. András Szakiskola ügyében költségvetési csalás gyanúja miatt, írják a Liberálisok (Fodor Gábor) közleményükben.
A megyei kormányhivatal tárt fel egy vizsgálat során tavasszal hiányosságokat az iskola gazdálkodásában. A kormányhivatali jelentést követően az intézmény működtetője, az ORÖ bejelentette, hogy nem vállalja tovább az iskola üzemeltetését, ami egyenlő 200 diák és 18 oktató elküldésével és az intézmény bezárásával.
A RomNet információi szerint milliós nagyságrendben költöttek az intézményben többek között krétára, fűnyíróra, kulcsmásolásra. Mivel az iskola gazdálkodási és pénzügyi irányítását teljeskörűen az ORÖ látta el, ezért a Liberálisok a ORÖ-val szemben tettek feljelentést, mellyel kapcsolatban a nyomozást az ügyészség határozata szerint a NAV Közép-magyarországi Bűnügyi Igazgatósága folytatja le egyelőre ismeretlen tettes ellen, írják.
A Hegedűs T. András Szakiskolával kapcsolatos visszaélésekről mi is beszámoltunk az LMP-s Hadházy Ákos tájékoztatója során: kiderült, hogy amikor az ORÖ átvette az iskolát, akkor konkrétan megduplázták a tanulókra lehívott normatívát, miközben a tanulók száma nem változott. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal komoly problémákat, hiányosságokat tárt fel az iskolában a költségvetési támogatások igénylésének, elszámolásának ellenőrzése során.
Hadházy szánalmas kommunikációs trükknek nevezte az ORÖ reakcióját az iskolával kapcsolatos botrány kirobbanása után. Az ORÖ ugyanis azt mondta, megszüntetik az iskola finanszírozását, sőt, feljelentést is tesznek ellene. Miközben valójában az Országos Roma Önkormányzat hivatala gazdálkodott azzal a pénzzel, az ORÖ tehát saját magát jelentené fel a feljelentéssel.
Ikotity István LMP-s országgyűlési képviselő szerint az iskola a körülmények, illetve az ORÖ hivatalának áldozata lett. Úgy került kiszolgáltatott helyzetbe, hogy nem ő tehet róla. Pedig az intézményben elkötelezett szakemberek dolgoznak, amely végre nem azt a fajta zsákutcás felzárkóztatási modellt követte, ahol egy szegregált intézményből nincs kitörési lehetőség, hanem komoly programokkal segítették a tanulók felemelkedését. És most a felelősséget rá akarják húzni a csőbe húzott iskolára.