Augusztus 20-tól beindul a vasúti forgalom Budapest-Nyugati és Esztergom között. A MÁV honlapjára felkerült menetrendből derül ki, hogy hamarosan fellélegezhetnek a környéken élő ingázók, akik életük utóbbi három évének jelentős részét a dugóban tötymörgő pótlóbuszon töltötték.
Igaz, hogy Pilisvörösvár és Esztergom között már másfél éve járnak a kis piros vonatok, de az Aquincum-felső és Pilisvörösvár közötti bő 20 kilométeres szakasz felújítása és kibővítése egy újabb vágánnyal egészen mostanáig húzódott.
Amennyi idő alatt nálunk felújították a Budapest-Esztergom vasútvonalat, Sanghajban megépítenek 150 kilométernyi metróvonalat. Az összehasonlítás persze sok szempontból sántít, viszont a költségek viszonylag magasnak számítanak, 44 milliárd forintba kerül a 43 km hosszú pálya, illetve a megállok kipofozása és a tervezett villamosítás költsége ebben még nincs benne.
Az eredeti határidő 2014 áprilisa volt, de sok minden közbejött: késett a környezetvédelmi engedélyek beszerzése és nem kevés probléma volt a kisajátításokkal is. Egy a sok közül annak a tyúkólnak a története, ami egy 30 milliós pluszköltséggel megépült támfalnak köszönhetően végül megmenekült attól, hogy a helyén vasúti töltés fusson.
A kapcsolódó közúti beruházásokkal sem ment minden simán, a 10-es úton folyó munkálatok 2016 tavaszára készülnek el. A frissen felújított vasútvonal villamosítása is szerepel a MÁV tervei között, elvileg már ennek is haladnia kellene, de gyakorlatilag még nem történt semmi, ha elkezdődnek a munkák, újra lehet számítani buszos pótlásra.