Akár egy vígjátékban, az ünnepélyesen felsorakozott BKV-vezérkar szeme láttára törte össze egy BKV-s dolgozó a társaság még át sem vett új trolibuszát, írja a Blikk. A lap információi szerint a szerencsétlen jelenet óta dugdossák a törött trolit a garázsban.
UPDATE: Cikkünk végén olvashatja a BKV (keretes) és a BKK reakcióit is.
Ahogy arról korábban beszámoltunk, júniusban megérkeztek az első vadonatúj csuklós Solaris-Skoda trolibuszok, amiből összesen 16 darabot rendeltek, és a belvárosi, zuglói vonalakon állnak majd forgalomba. A lap szerint az összetört troli egyike ezeknek.
A trolik nyilvános bemutatóját az egész BKV-felsővezetés megnézte, a lap szerint később Tarlós is ment volna egy kört az új trolival, ha nincs a baleset.
„A troliüzemág egyik vezetőjének kollégájára bízták a feladatot, hogy menjen egy kört a járgánnyal. Annak ellenére, hogy információink szerint V. István ugyan korábban hivatásos trolivezető volt, ám vagy tíz éve nem ült ilyen volán mögött, kijött a gyakorlatból, és a baleset idején nem is volt érvényes engedélye. Ezért vagy a lámpaláz miatt, de a sofőr az ünneplő igazgatóság szeme láttára beletolatott egy oszlopba" − írja a Blikk.
A lap megkérdezte a BKV-t, a társaság pedig megerősítette a baleset tényét, hozzátették azonban, hogy a vezetőnek volt jogosítványa, és a kár pedig a troli eladóját terheli. A lap szerint hárommilliós a kár.
A lap kis keretesben osztotta meg a BKV szó szerinti válaszát, magunk sem tehetünk mást:
2015. 07. 01-jén a jármű forgalomba helyezéséhez szükséges vizsgálatok elvégzéséhez a Solaris T18 típusú csuklós jármű mozgatása vált szükségessé. Mozgatás során a járművel kis sebességgel tolattak, mely művelet alkalmával a kocsiszekrény hátulja idegen tárgynak ütközött. A járművet a BKV Zrt. típusengedéllyel rendelkező kollégája vezette a trolibusz szállítójának megbízásából.
Az eladó, a tulajdonos és az üzemeltető közötti megállapodás értelmében a járművek tesztelése, ellenőrzése, valamint vizsgálata során bekövetkező eseményekért és károkért az eladó köteles helytállni.
UPDATE: Cikkünk megjelenése után közleményt küldött nekünk a BKK. Ebben azt írják, a Solaris T18 típusú csuklós trolibusz a gyártó Solaris-Skoda megbízásából végzett rutinteszt során sérült meg. A gyártó által felkért járművezető - a BKV Zrt. típusengedéllyel rendelkező kollégája - kis sebességgel nekitolatott egy oszlopnak július elsején.
A gyártó a BKV által is emlegetett okokból „rövid időn belül, saját költségén javíttatta a még jelenleg is az ő tulajdonában álló járművet". A BKK szerint az új trolibusz bemutatására eddig azért nem került sor, mert a jármű a típusengedély nélkül nem kerülhet forgalomba. Az engedély megszerzése pedig szintén a Solaris-Skoda feladata, jelenleg tartanak a szükséges tesztelések.
A trolit a BKK augusztus végén tervezi bemutatni, a bemutatón pedig nem Tarlós István lesz, hanem Dr. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes és Dr. Dabóczi Kálmán BKK-vezérigazgató.