Index Vakbarát Hírportál

Egy kisváros téli költségvetését költi magára az EMMI intézménye

2015. szeptember 30., szerda 07:02

Valamiért mindig óriási télre készül a Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI), és jó előre bebiztosítja három vidéki fióktelepének hómentesítését. Hogy minden rendben legyen, a roma felzárkóztatási milliárdok felett diszponáló intézet a három udvar megtisztítására egy átlagos magyar kisváros téli költségvetéséhez mérhető összeget áldoz. A feladatra egy reklámcéget sikerült kiválasztani. A Lightboard Outdoor Kft. a reklámpiacon ugyan eddig nem igen szerepelt, de a TKKI-nél nem először lett befutó a jól fizető takarító munkákra, 50 milliót biztosan összelapátoltak.

A Türr István Képző és Kutató Intézet (TKKI) a „komplex társadalmi felzárkózást támogató és felnőttképző munkásságát” országos hálózata biztosítja, ezért számos vidéki igazgatóságot működtet. A sok közül háromnak már a téltől sem kell félnie.

A TKKI előre gondoskodott a miskolci, az ózdi és a kecskeméti igazgatóságok udvarainak hó- és síkosságmentesítéséről, saját oldalán közzétett hirdetménnyel írt ki közbeszerzési pályázatot a sószórás és lapátolás elvégzésére a három – többnyire városszéli övezetben, sőt Ózdon kifejezetten lepusztult környéken található – udvaron, amelyek összterülete nem sokkal haladta meg a 7000 négyzetmétert.

Az EMMI háttérintézménye akár 25 millió forintot is áldozott volna a műveletre.

Csak összehasonlításképpen:

Egy reklámcég ajánlatának köszönhetően a TKKI néhány ezer forintot még spórolhatott is a kiírási összegből. A megbízást a budapesti központú Lightboard Outdoor Kft. nyerte azzal, hogy 1000 forinttal olcsóbb ajánlatot adtak, mint a másik jelentkező. A magát reklámcégként aposztrofáló vállalkozás eddig nem sokat tett le a reklámpiacon és bevételi adatai is azt sejtetik, hogy jól jött a takarítási megbízás.

A Lightboard Outdoor Kft. már 2013 is kapott egy hasonló, 25 milliós munkát a TKKI-tól. Akkor a miskolci és a székesfehérvári telephely síkosságmentesítése volt a feladat. Mérlege szerint 2013-ban más bevétele nem is volt a reklámcégnek.

Telefonon sikerült elérni a Lightboard Outdoor Kft. munkatársát, aki azt mondta, „hirtelenjében nincs tisztában a tender részleteivel”, ezért a megbízás időtartamáról sem tudott nyilatkozni. A TKKI is szerettük volna megtudni, hány szerződést kötöttak már a reklámcéggel, de az állami intézet egyáltalán nem reagált kérdéseinkre.

Rovatok