Októberben az Index bemutatta a Veszprém megyei Öskün található buszmegállót, amelynek különlegessége, hogy nem állnak meg a buszok. A csomópont átépítése után ugyanis a megálló kiesik a busz útvonalából.
Kész Zoltán, Veszprém és környéke független országgyűlési képviselője rákérdezett a nemzeti fejlesztési miniszternél, mégis mennyit költött az állam erre az ösküi szuperbuszmegállóra, amely "a kétszintű csomópont megépülésével ellehetetlenült és ezért kihasználatlanul áll".
Seszták Miklós miniszter meglepő választ adott. Pironkodás, és a tények elkenése helyett egyenesen válaszolt, konkrétumokkal. Eszerint a 8-as út ösküi csomópontjának átépítésekor a járda a meglévő állapotban maradt,
csupán fedett buszvárót helyeztek ki a lakosok érdekében nettó 341 ezer forint költséggel.
Vagyis 341 ezer plusz áfát, mindenestül nagyjából 430 ezer forint költöttek egy megállóra, ahol nem áll meg a busz. Seszták miniszter csak annyit reagált erre, hogy kihasználatlan a megálló, hogy "a tervezési időszakban egyeztetés történt a Volán társasággal, ennek alapján maradt a megálló a jelenlegi helyén".
És akkor nézzék meg még egyszer, mire költött a magyar állam százezreket.
Update!
Péntek kora este a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az alábbiakról tájékoztatta az Index olvasóit:
Az Öskü, Bem utcai buszmegállót minden ellenkező állítással szemben naponta több busz is használja. A 8. sz. főút településhez közeli szakaszának felújítása óta a község központja felől erre közlekedő egyes regionális járatok állnak itt meg. A megállóban rendszeresen várakoznak, fel- és leszállnak az utasok, a fedett buszváró felszerelése az ő kényelmük érdekében mindenképpen indokolt volt.