Legkorábban 2016 júniusától jöhet az elővárosi tömegközlekedés működtetésében változás, ami azonban az utasokat egyáltalán nem érinti a Volánbusz járatain, de a várható állami átvétel után a HÉV-vonalakon sem – értesült a Magyar Nemzet. A lap szerint ezt is tartalmazza Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester egy héttel ezelőtti megállapodása arról, hogy a Budapest-környéki tömegközlekedés finanszírozását teljes egészében átveszi az állam.
A lap szerint azért sem kell aggódni, hogy leállna az elővárosi közlekedés, mert a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Budapesti Közlekedési Központ két évvel ezelőtti megállapodása alapján az agglomerációs buszközlekedést az állam finanszírozza, szolgáltatója pedig a Volánbusz A fővárosi önkormányzatnak és közlekedésszervező cége, a Budapesti Közlekedési Központ és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium 2013-ban kötött egy szerződést, amelynek alapján 2014 őszétől – a fővárosi cég megrendelésére – már teljes egészében a Volánbusz Zrt. végzi a szolgáltatást az agglomerációs buszvonalakon.
A szerződés szerint az agglomerációs személyszállítás finanszírozása a kormány és az önkormányzat közötti Budapest 21 megállapodás kereteihez illeszkedik, azaz a finanszírozást az állam állja.