Botka László polgármester múlt héten mutatta be a városházán Szeged legnagyobb adózóinak a város 2016-os költségvetését, írja a délmagyar.hu. Itt elmondta, az elkövetkező évek fejlesztéseinek fókuszában a nettó 36 milliárd forintból megépülő új, vegyes forgalmú déli Tisza-híd és az új uszoda áll. A harmadik hídon 2×1 sávos közutat, egyvágányos nagyvasutat, mindkét oldalon járdát, valamint egyirányú kerékpárutat alakítanak ki.
A Szeged két oldalát összekötő átkelőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Magyar Államvasutak Zrt. és az önkormányzat közösen építi – három forrásból. A 36 milliárd forintos beruházásból 18,5 milliárd az uniós támogatás, 7,5 milliárd a MÁV-forrás, és 10 milliárd forint a hazai finanszírozás.
A polgármester által bemutatott térkép szerint az új Tisza-hídra felvezető közút a Boldogasszony sugárút és az Oldal utca kereszteződésétől indul, követi az Oldal utca vonalvezetését a Bánomkert sorig, majd egy körforgalom után egyenesen halad át a Tiszán. Újszegeden a térkép szerint az Alsó kikötő soron, majd három körforgalomnál lehet le-, illetve kihajtani: a kendergyár egykori területén, a majdani Tiszapark városrésznél, a mostani újszegedi állomáshoz közel, valamint a Csanádi utca, Temesvári körút és Szőregi út kereszteződésében. Az újonnan kiépítendő közúti szakasz teljes hossza 2 kilométer.
A szegedi nagyállomásra tervezik az intermodális csomópontot. Itt együtt lesz a vonat-, a busz- és az elővárosivasút-, azaz a tramtrainállomás. A szegedi nagyállomásról induló vágányt egy önálló, független vasúti hídon vezetik fel az Állomás utca felett az új Tisza-hídra. Újszegeden az új Tisza-hídtól a meglévő vasútvonalig új vasúti pályát építenek, az Újszeged és Makó közötti vasútvonalat pedig korszerűsítik. A tervek szerint Szeged állomástól mintegy 1,6 kilométerre létesül Újszegeden az új, Gyimesi utca megállóhely.
A majdan Szeged és Makó között közlekedő tramtrain a szegedi oldalon a Galamb utca felől kanyarodik fel az új hídra, ahol vasúti pályára áll, számol be róla a délmagyar.hu.
Mint arról beszámoltunk, a tramtrain egy olyan villamosvasút, ami a városokon belül a villamossíneken, a városok között pedig a vasúti síneken közlekedik, így átszállásmentes kapcsolatot tud teremteni a települések között. Az első tramtraint 1992-ben Karlsruhéban indították el.
A szegedi tramtrain nemcsak Makó, hanem Algyőn keresztül Hódmezővásárhelyig is járna, a távolságot 45 perc alatt tenné meg, mivel a két nagyváros között 100 km/órás sebességgel közlekedne.