Index Vakbarát Hírportál

A kormány kifizette, a Fidesz pedig megint ingyen kapja a reklámot

2016. március 16., szerda 13:48

Ingyen adta át „A magyar reformok működnek" jelmondat használatát a Miniszterelnöki Kabinetiroda a Fidesznek.

A kormány és a kormánypárt között létre jött 0 forintos szerződés lehetővé teszi, hogy továbbiakban a Fidesz (és külön a Fidesz parlamenti frakciója) is területi korlátozás nélkül, bármely szokásos reklámfelületen felhasználhassa a bejáratott „A magyar reformok működnek" kampány elemeit.

A kormányzati eredményeket sulykoló kampányra tavaly 600 millió forintot költöttek. 2015 nyarán hirdetmény nélküli közbeszerzésen választották ki a közreműködő ügynökségeket. A vizuális megjelenítés grafikai feladatait a Lounge Design, a médiavásárlást pedig a HG 360 végezte.

A kormány által finanszírozott reklámhadjárat eredetileg csak néhány hónapig futott a közterületi és média-reklámfelületeken, a szlogen azonban korántsem tűnt el a kormányzati lépésekkel kapcsolatok reklámokból.

A kormány  tavaly év végén adta át a felhasználás lehetőségét a Fidesznek, március elején viszont már a bankokat is arra kötelezte, hogy ők is ezzel a szlogennel reklámozzanak. Saját pénzükön.

Egy Rogán Antal által jegyzett kormányrendelet alapján a Magyar Közlönyben teljes arculattervet publikáltatott a kormány, amelyben részletesen előírta a pénzintézeteknek, hogy az állami lakástámogatáshoz, a csokhoz kapcsolódó szolgáltatásaikat milyen módon hirdessék, mekkora és milyen típusú „A magyar reformok működnek” logót mellékeljenek mindehhez.

A Magyar Reklámszövetség tiltakozott is a rendelet ellen. Közleményben jelezte, hogy aggályosnak tartja a kormányzati beavatkozást a banki kereskedelmi hirdetésekbe, és a rendelet visszavonását szorgalmazza.

A kormány 2014-ben, az országgyűlési választás előtti hónapokban is tanúsított már hasonló nagylelkűséget a Fidesszel szemben.

Két éve a „Magyarország jobban teljesít” szlogent és a hozzá tartozó felfelé irányuló nyilas dizájnt adta át ingyen és bérmentve a pártnak. A Fidesz akkor egy 800 millió forintos kampány után juthatott hozzá a szlogenhez, amelyhez egyébként akkor is a Lounge Design rajzolta meg a grafikai elemeket.

Rovatok