Röhejes visszamutogatásba kezdett a Fővárosi Önkormányzat és a BKK, látva, hogy az elmúlt másfél év hibái nyomán teljesen megfeneklett a BKK korábbi vezetése által előkészített Rigó elektronikus jegyrendszer megvalósítása
– kezdi hosszú Facebook-bejegyzését Vitézy Dávid, aki 2014-ig vezette a budapesti tömegközlekedést irányító BKK-t.
Vitézy a BKK-nak azokra az általunk is megírt állításaira reagál, amelyek szerint azért vannak gondok a 2017-re átadni tervezett elektronikus jegyrendszerrel, mert az előző – Vitézy-féle – vezetés súlyos szakmai hibákat vétett, amikor kiírták a pályázatot a rendszer megvalósítására.
A rendszer előkészítését Vitézy szerint három éven át végezte tapasztalt szakmai csapat, és minden döntésbe bevonták a Fővárosi Önkormányzatot és a BKK igazgatóságát is, ahogy olyan külföldi szakértőket is, akik például a hasonló londoni jegyrendszer létrehozásában is részt vettek. A teljes eljárást pedig a finanszírozó Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) szakmailag felügyelte. Vitézy szerint már csak azért is erőltetett a visszamutogatás, mert
A BKK közleménye nagyrészt csak vádaskodás Vitézy szerint, de több konkrét állítás hazugság:
A BKK azt hangsúlyozta, hogy a végső céldátum, a 2017-es átadás tartható, Vitézy ezzel szemben arról beszél, hogy már eddig is rengeteget csúszott a projekt, és például annak sincs semmi nyoma, hogy a 65 éven felüliek már kiválthatnák az elektronikus kártyájukat, holott erre az eredeti tervek szerint már idén májustól lehetőségük kellene, hogy legyen. Azt is hiányolja a korábbi cégvezér, hogy a BKK mostani vezetése nem beszél arról, tettek-e valamit a vezetőcsere óta a projekt előremozdításáért a mostani felülvizsgálaton kívül.
Vitézy vissza is támad, szerinte "a projektben a tömegközlekedés működését, tarifarendszerét alapszinten sem értő, valamilyen más érdekeket szolgáló új arcok jelentek meg", a hozzáértő embereket pedig elküldték vagy maguktól elmentek.