Csökkenteni kell az általános iskolás gyerekek óraszámát, ebben egyetért a Nemzeti Pedagógus Kar (NPK), az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI), a Magyar Tudományos Akadémia és a pszichológusszakma is - írta a Magyar Idők.
Horváth Péter, az NPK elnöke azt mondta, hogy ennek részeként legalább az első és második osztályosoknak javasolni fogják a napi négy óra bevezetését az iskolákban az új Nemzeti alaptantervben (NAT).
A NAT módosításán elsősorban az akadémia munkacsoportja dolgozik, az anyagot a szakma, így a pedagógustársadalom, a tantestületek is véleményezik majd. Arról nem beszélt a pedagóguskar elnöke, hogy mit csinálnának a gyerekek a négy tanóra után, de feltehetően ezt az időt is tölthetnék az iskolában, csak nem tanórák keretében oktatnák őket.
Horváth Péter felhívta a figyelmet arra is: az OFI már a nyáron olyan kerettanterveket dolgoz ki, amelyek az átmeneti időszakban - az új NAT 2018-as hatálybalépéséig - csökkentik a tanulói terheket. Ezek kialakításánál a fő szempont, hogy a tanárok nagyobb szabadságot kapjanak a helyi oktatásban. A tananyag például úgy módosul, hogy a tanórák 45 helyett 30 percesek lehetnek. A változásokról Palkovics László oktatási államtitkár is beszélt korábban az Indexnek adott interjújában.
A testület elnöke szerint a nagyobb önállóság egyben nagyobb felelősség is, amivel a pedagógustársadalom presztízse is nőhet.