Bár beszéltek a szünidő hosszáról a köznevelési kerekasztalon, komolyabb konzultáció eddig nem volt arról, hogy rövidebb legyen a nyári, és hosszabbak legyenek a tanévközi szünetek – ezt Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke mondta a Magyar Hírlapnak.
Szerinte nem oldaná meg a szülők gyerekelhelyezéssel kapcsolatos problémáit a rövidebb nyári vakáció. egyrészt mert ez eleve csak az alsóbb osztályokban probléma. Egyrészt ugyanis a nagyobbak már jellemzően önállóak, másrészt ha a nyári vakáció rövidebb is lenne, ettől még nem növekedne a szülők kivehető szabadsága, vagyis az évközi szünetekben lenne gond a gyerekek elhelyezése.
A hosszabb nyári szünet ellen más érvek is vannak. Egyrészt az, hogy szükség van a feltöltődéshez egy hosszabb vakációra, másrészt „nem mellékes az sem, hogy a családok inkább nyárra szervezik a közös kikapcsolódást, hiszen az időjárás ekkor ad a legtöbb lehetőséget szabadtéri programokra” – olvasható a cikkben. A pedagóguskar elnöke szerint mindezek mellett a magyar iskolaépületek nagy része jelenleg nem alkalmas arra, hogy a hőség idején tanítsanak, tanuljanak bennük, „A gyerekek június elejétől, sőt, már májusban is legyezik magukat a padban”, így kevéssé tudnak koncentrálni.
Arról, hogy az általános iskola első és második évfolyamán legfeljebb napi négy tanórát lehetne majd tartani, azt mondta: a pedagógusok szinte egyöntetű véleménye, hogy a mostani heti huszonöt-huszonhét óra nagyon sok, ennyit nem bírnak ebben az életkorban a gyerekek.