Tudja, mi a dottó? Az a vonatnak látszó kisautó, amivel a turistákat szokták körbevinni a helyi nevezetességek között. Tihanyban sincs ez másképp, azonban az ottani dottózás nagyon eldurvult, ahogy a Nol.hu írja. A szövevényes történet szálait nehéz kibogozni, de megkíséreljük.
2009-ben a tihanyi képviselő-testület pályázatot írt ki három dottómegálló kizárólagos használatára. A pályázaton ketten indultak, Kántás Vince és egy másik vállalkozó. Kántás egy bérelt pajtában tárolta szerelvényeit, azonban 2010-ben, egy nappal az eredményhirdetés előtt a pajta porig égett, mintegy 50 millió forintos kárt okozva. Kántás vállalkozása magasabb bérleti díjat ígért, de mégsem ő nyert. Két hónap alatt pótolta a tönkrement járműveket.
A dottóüzemeltetési határozatot aztán a versenyhivatal visszavonatta az önkormányzattal, a szerződés előtti állapot helyreállítását azonban nem írta elő. A testület így meg is semmisítette határozatát, ám nem írt ki újabb pályázatot, továbbra is nyertesnek hagyva a másik vállalkozót.
Nem tűnt főnyereménynek a dottózás, Kántásék mégsem álltak le a turisták vonatoztatásával, csak rafináltan elkerülték az önkormányzati megállókat. A nyertes vállalkozóval sem túl rózsás a viszonyuk, az önkormányzat szerint Kántás három éve az édesapjával együtt összeverte a másik kisvonat vezetőjét, súlyos testi sértés miatt börtönbe is került.
2015-ben viszont új pályázatot írt ki a testület.
El akartuk kerülni a részrehajlás látszatát
– fogalmazott Tósoki Imre polgármester.
Ezért Kántás pályázatát nem ők, hanem a balatonfüredi közjegyző érvénytelenítette.
Kántás azonban erre is fittyet hányt, és nem állt le a vonatoztatással. Idén tavasszal azonban a parlament a közúti kisvasutak engedélyezési szabályozását az önkormányzat jogkörébe utalta. Több sem kellett Tihanynak, a közterület-felügyelő azonnal lecsapott Kántás vonatára, ami
Itt tart most a tihanyi dottóhelyzet. Még nem tudni, ki lesz végül a dottómilliomos, mindenesetre Kántás azt ígéri, bírósághoz fordul.