Regionális célra épített FLIRT-motorvonatokat vezényel a MÁV-Start a távolsági forgalomba, mivel nincs elég IC - írja a Magyar Idők.
A december 11-én életbe lépő új menetrend szerint a FLIRT-motorvonatok megjelennek a Budapest–Eger, illetve a Budapest–Veszprém vonalon valamennyi, gyorsvonattal használt szakaszon, ugyanez igaz a tatabányai és a győri vonalakra is, ahol viszont személyvonatok közlekednek. Budapest és Békéscsaba között munkanapokon egy pár gyorsvonatot szolgálnak ki a járművek.
Az elővárosi forgalomra tervezett elektromos motorvonatokat kényszerűségből használja több száz kilométeres utazásokra a MÁV-Start az intercity-forgalomban, ugyanis a rendelkezésre álló IC-állomány korszerűtlen. Hosszú évek óta zajlik a koros járművek felújítása, ennek ellenére nincs elég jó minőségű távolsági kocsi.
A pótlás céljából kifejlesztett és saját gyártású IC+ kocsikból jelenleg mindössze a két prototípus került forgalomba, azok is nemzetközi vonalakon járnak. Bár 2017-ben megkezdődik tíz, többcélú térrel rendelkező és tíz tisztán másodosztályú IC+ kocsi építése, az évente 50 darabos sorozatgyártás indulásáról egyelőre nem született döntés.
A sorozatgyártás előkészítése régóta zajlik, több beszállítói konferenciát rendeztek a reménybeli hazai alkatrészgyártóknak. Az egyetlen biztos pont, hogy a legértékesebb részegységet nem magyar cég gyártja. Az óránként 200 kilométeres sebességre képes járművekhez szükséges forgóváz- és fékrendszer-alkatrészcsomagok együttes beszerzésére kiírt közbeszerzési eljáráson ugyanis a Siemens Zrt. és a Knorr–Bremse konzorciumának ajánlata bizonyult a legjobbnak. A felek bejelentése szerint az eszközöket részben Magyarországon gyártják majd. A Siemens–Knorr Konzorcium az alkatrészcsomagok szállítását 2017 áprilisában kezdi meg.