Felkerült az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) honlapjára az első 2017-es esetismertetés: egy fogyatékosságól élő ember panasza alapján indult, és egyezséggel zárult az ügy. A panaszos súlyosan látássérült, és azzal a céggel akadt gondja, amelynél internet-előfizetése volt.
A probléma azzal kezdődött, hogy hiába adta meg a cég honlapján a felhasználónevét és a jelszavát, nem tudta elérni a számlatörténetét, állandóan hibaüzenetet kapott. Az ügyfélszolgálaton azt javasolták neki, hogy kérjen jelszó-emlékeztetőt vagy új jelszót. Amikor azonban új ideiglenes jelszót igényelt, a számlatörténet eléréséhez még meg kellett volna adnia a CAPTCHA-kódot is, a képernyőn megjelenő, ákombákomszerű, torzított karakterláncot, amit a robotok kiszűrésére szoktak használni a honlapok, azt tesztelve, hogy valódi emberrel van-e dolguk.
A panaszos a számítógépet, így a cég oldalát is ernyőolvasó szoftverrel használta. A szoftver képtelen volt értelmezni a karakterláncot, mert az képként és nem szövegként jelent meg. A látássérült felhasználó úgy érezte, a cég fogyatékossága miatt megsértette vele szemben az egyenlő bánásmód követelményét azzal, hogy új ideiglenes jelszó igénylésénél a számlatörténet eléréséhez olyasmit követel tőle, ami képernyőolvasó szoftverrel nem megoldható.
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság tárgyalást tartott az ügyben, ahol sikerült egyezségre jutni. Az internetszolgáltató vállalta, hogy április 30-ig biztosítja az összes általa üzemeltetett honlap egyenlő esélyű hozzáférését. Megígérte azt is, hogy az új ideiglenes jelszó igénylésére szolgáló felületen magyar nyelven el fog hangzani az igényléséhez szükséges hangfájl. Az EBH februári döntésével jóváhagyta az egyezséget.