Index Vakbarát Hírportál

Kicsit mi is belekavarodtunk az M0-s új gigakörforgalmába

2017. június 15., csütörtök 15:09

Csütörtökön hivatalosan is átadták 11-es út és az M0-s csomópontjában épült bonyolult körforgalmat. A csomópontot már egy hete lehet használni, de több autós is arra panaszkodott, hogy könnyű elkeveredni benne.

Amilyen összetett a körforgalom, olyan bonyolultra sikerült a több résztvevős láncszalagátvágás is a helyszínen:

Láncszalagátvágás

A körforgalom lényege, hogy

  1. a forgalomváltozásra reagáló jelzőlámpák engedik be az autósokat, tehát elvileg kisebb lesz a dugó;
  2. a néhol háromsávosra duzzadó körforgalomba a tervezett irányba vivő sávon kell belépni, ha azt az elején elrontja valaki, nehéz korrigálni, tehát a kőbabasorral elválasztott sávok miatt kevesebb a baleset.

Olvasóink egy hete tesztelik a körforgalmat, és a következő észrevételeket küldték:

Jelzőlámpák hétköznap:

„A péntek reggeli, hétköznapinál gyérebb forgalomban jól át lehetett jutni a kereszteződésen, de szombaton a Duna-kanyar felől érkezőket a szokásos 300 m-es torlódás várta, annak ellenére, hogy a híd felől nem volt sor. A beharangozott forgalomfüggő lámpavezérlés nem kezelte a helyzetet.”

Jelzőlámpák hétvégén:

„Ma behajtva az Auchan/Aldi stb. komplexumhoz, azt tapasztaltam, hogy a vásárlás után a területet elhagyni vágyók gyakorlatilag a belváros délutáni csúcsforgalmát megszégyenítő kocsisort képeztek. A forgalmat szombat délelőttönként egyébként eddig is zsúfoltság jellemezte, de olyat még nem tapasztaltam, hogy a bevásárlóközpontba érkezőket a McDonald's vonaláig álló kocsisor akadályozza.” 

Az Index gyorstesztje alapján megállapítottuk, hogy elsőre elég furcsa a körforgalomba behajtani. Békásmegyer felől elég egyértelmű volt a sávválasztás. Amikor a zöldet megkaptam, a kőbabasor vezette a kocsisort. Azt viszont csak utólag konstatáltam, hogy a körforgalmon belül is eljöttem egy lámpa mellett, ami csak a reményeim szerint volt zöld.

Egy teljes kört szerettem volna tenni, hogy átéljem, milyen az eltévedt autósoknak, de a körforgalom nem ad erre lehetőséget: legkésőbb a 3. kijáratnál, de egy szerencsés, két kőbabasor közötti sávváltással is max. a 4. kijáratnál kidob magából a körforgalom. Korrigálni tehát nem nagyon lehet, legfeljebb szabálytalankodva.

Olvasónk ezt így látta:

„Sajnos szombaton és ma reggel is volt baleset a körforgalomban. Ez a forgalmi rend változása miatt bizonyos mértékig érthető, de a forgalomszervezők és építők közel sem tettek meg mindent ezek elkerülésükért. A Szentendre felől érkező és a Megyeri-híd felé tartó autósok sok furcsasággal találkoznak. A besorolás rendjéről például csak 50 méterrel a kereszteződés előtt kapunk először tájékoztatást, amikor már jobbára késő is.”

A rendszer bonyolultságára vonatkozó kérdésünket feltettük a helyszínen Szilvai Józsefnek, az építtető Magyar Közút vezérigazgató-helyettesének is, aki a következő tanácsot adta:

Erre figyelj a gigakörforgalomban az építők szerint

Szilvai elmondta, hogy a körforgalomban a forgalmi átadás óta eltelt egy hétben nem volt olyan baleset, ahova rendőrt kellett volna hívni, legfeljebb néhány koccanás.

Rovatok