Index Vakbarát Hírportál

Eltűnt gyerekként látta magát viszont a tejesdobozon, és nem értette, mi történik

2017. június 15., csütörtök 07:12

Az Alföldi Tej dobozain eltűnt gyerekként szereplő fiatalok egy része nagyon is megvan, totális tévedés, hogy őket bárki is keresné, derül ki a Magyar Narancs csütörtöki cikkéből. A lap azt írja, több, eltűntnek mondott gyereket is sikeresen megtaláltak a cikk készültekor a Facebookon, egészen pontosan a mostani kampány négy szereplőjéből hármat.

Amikor egyikükre ráírt a lap újságírója a közösségi oldalon, a fiú viszonylag gyorsan válaszolt, és elmondta: egyáltalán nem érti, mit keres fotója a tejesdobozokon. Sőt, a cikk szerint Márk májusban maga posztolta ki a tévedést a saját Facebook-oldalára, ismerősei nem győztek csodálkozni.

Azért nem teljesen alaptalan a dolog, a gyerekek ugyanis szerepelnek a rendőrség körözési adatbázisában. Csak éppen nem tudni, miért. A lap három gyerekkel is beszélt, és kiderült, hogy 

Az egész történetnek plusz érdekességet ad, hogy az ezek szerint tökéletesnek nem mondható, 2011-ben indult kampányt Kárász Róbert televíziós műsorvezető PR-cége készíti, és ehhez jelentős állami pénzeket, eddig minimum 25 millió forintot is kapott az utóbbi években, írja a lap.

Kárász Róbert azt mondta, ők a rendőrségi adatbázisból dolgoznak, azt a kockázatot pedig nem vállalják, hogy egy sima facebookos rákérdezés alapján ne tegyenek fel valakit a dobozokra. Jóhiszeműen járnak el, a nyomozás nem az ő dolguk, hanem a rendőrségé, mondta.

A cikkben megszólal a TASZ is. A jogvédő szervezet úgy véli, a rendőrség adatvédelmi jogot sért, ha nem veszi le a megkerült fiatalt a körözési listáról. A másik lehetőség, hogy az előkerülést senki nem jelentette be hivatalosan, akkor viszont az a furcsa, hogy a hatóságoknak nem tűnik fel más adatbázisból – igazoltatásnál, orvosi ellátásnál –, hogy megvan az eltűnt ember. A rendőrség nem reagált a lap megkeresésére.

Rovatok