Tarlós István átfogó vizsgálatot kért a BKK online értékesítési rendszerének ügyében Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettestől, aki ezt el is rendelte. Emellett Dabóczi Kálmánon, a BKK vezérigazgatóján keresztül jelentést kér a T-Systems vezérigazgatójától is, írja a Magyar Nemzet. A lapnak Szeneczey azt mondta, hogy a vizsgálatnak nincs határideje, de napokon belül meg kell lennie az eredménynek. A Városháza addig nem foglal állást, míg nem lát tisztán az ügyben.
Eközben a BKK azt közölte, hogy továbbra sem működik az oldaluk és a telefonos appjuk
folyamatos informatikai támadások és túlterheltség miatt.
Mint írták, a BKK a közösségi közlekedéssel kapcsolatos információkat a BKK Info rádiós tudósításain keresztül és a BKK Facebook oldalán teszi elérhetővé, illetve a forgalmi akadályoknál és forgalmi zavaroknál a helyszíni utastájékoztatást megerősítette.
Kora délután újabb közleményt adtak ki, melyben elismerték, hogy támadások érték az e-jegyrendszert is, az Indexnek arra a kérdésére azonban, miszerint igaz-e az az olvasói állítás, hogy a leállás miatt elrendelték a BKK-s sofőröknek, hogy ingyen engedjék fel a mobiljukat felmutató utasokat, nem válaszoltak egyértelműen. Mindössze annyit írtak, hogy
annak érdekében, hogy az utasokat ne érje anyagi hátrány, a BKK operatív intézkedéseket tett az ellenőrzés elvégzésére. Az online értékesítési rendszer működése ismét zavartalan, az elektronikus ellenőrzés újra működik. A BKK az informatikai rendszereit védő tűzfalat jelentősen megerősítette.
Tüntetést szerveznek az etikus hacker fiú meghurcolása miatt a BKK Rumbach Sebestyén utcai központja elé hétfő estére. A Facebookon meghirdetett eseményt a nevében a tavaszi utcai tiltakozásokra utaló „Occupy Oktogon” mozgalom organizálja.
A készenlétis rendőrök csütörtök éjjel lakásából vitték el azt a 18 éves fiút, aki etikus hackerként azonnal jelezte a BKK-nak, hogy súlyos bajok vannak a rengeteg hibával bevezetett e-jegyrendszerükkel, és bárki átírhatja a fizetendő összeget a bérlet megvásárlására szolgáló felületen. A jó szándékú figyelmeztetésre a BKK és a közlekedési cég által az informatikai fejlesztéssel megbízott T-Systems egészen bizarr módon reagált, ami feltehetően kötelező fejezetként kerül majd be a leginkább elbaltázott válságkommunikációk történetébe.
A színlelt meglepődés mellett, hogy egy internetes felületen nem kizárt, hogy valakik, esetleg, netán, megpróbálhatják kihasználni az itt speciel szakadékméretű biztonsági réseket, a BKK vezetőjének sikerült anblokk lehülyéznie azokat a vásárlóikat, akik szerinte nem elég okosak egy okostelefonhoz.
Ekkor jött az a lépés, amivel a PR-király cégeknek végképp sikerült a közvélemény összes haragját magára zúdítaniuk. A T-Systems feljelentést tett a rendszerükbe való behatolás miatt – ezután támadt a rendőrségnek az a zseniális gondolata, hogy éjjel viszik el az ágyából a fiút, aki segíteni akart.
A BKK és a T-Systems közös közleményben állt ki amellett, hogy szerintük kötelességük volt feljelentést tenniük, mert „az esemény elért egy adott szintet”. A BKK és a T-Systems ugyanakkor sajnálkozásának adott hangot, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki jószándékkal járt el.
A BKK és a T-Systems német anyacégének értékelését a Facebookon péntek óta a béka segge alá vitték le a felháborodott magyarok. A katasztrofális e-jegy miatt a cégek ellen már több feljelentés is érkezett.
A tüntetés hétfőn este hétkor kezdődik a Rumbach Sebestyén utcában, a szervezők Mátrix-style-t ígérnek.