Az angolul nem tudó MÁV-ellenőr megalázott és leszállított egy színes bőrű külföldi nőt, mert nem tudta elmagyarázni neki, hogyan kell a vonaton jegyet vásárolni. Olvasónk segíteni akart, de az ellenőr vele is durván viselkedett. A MÁV vizsgálja az esetet.
Olvasónk, Viktória levélben írta meg esetét nekünk, és hivatalosan is panaszt tett a MÁV-nál az ellenőrre. A történet három felvonásban, az ő szavaival:
„Szerda este 19:41-kor a Nyugatiból induló Vácig közlekedő vonaton utaztam. Dunakeszi-alsón jelent meg a jegyellenőr, kezelte a jegyemet, majd a tőlem egy sorral előbb ülő fekete bőrű, külföldi, középkorú hölgyhöz fordult. A hölgy szemmel láthatóan arra számított, hogy a vonaton tud majd jegyet vásárolni. Elő is vett ezer forintot, és meglehetősen érthetően elmondta, hogy Sződligetig szeretne utazni. Ennél többet magyarul nem tudott. A jegyellenőr nem adott neki jegyet, ugyanis a vonaton már csak pótdíj ellenében lehet jegyet váltani, ami 2600 Ft. Ezt azonban nem volt képes elmagyarázni a hölgynek, hiszen egyetlen szót sem beszelt angolul. A hölgy értetlenül próbált kérdezősködni, a jegyellenőr meg ennyit skandált : "kevés lesz". Majd jelezte a rémült hölgynek, hogy a következő állomáson le kell szállnia. A hölgy felállt, nagyon zavartan, majd sírni kezdett, a jegyellenőr kitessékelte a peronra. Itt léptem közbe.”
„Kimentem utánuk, és mondtam az ellenőrnek, hogy ne szállítsa le a hölgyet, kifizetem a pótdíjat helyette. Az ellenőr azonban nem tágított. Leszállította a hölgyet, aki sírva fakadva állt Dunakeszi állomáson, láthatóan nem értve a helyzetet. A jegyellenőrnek hiába mondtam, hogy ne tegye ezt, én fizetek, ő már indította is a vonatot, és közölte, hogy ő megmondta, hogy a hölgy leszáll, és ő nem akarja, hogy én fizessek, menjek a dolgomra. A vonat elindult, hátrahagyva a hölgyet. Az ellenőr pedig ment tovább végezni a dolgát. Utána mentem, és udvariasan kértem, hogy legyen kedves megadni nekem az azonosítóját. Kérdezte, hogy minek az nekem. Mondtam, hogy tudomásom szerint neki ezt kérésre meg kell osztania. És szeretnék panaszt tenni ellene, mert méltánytalanul bánt egy utastársammal, és nem állt jogában az én döntésemet felülbírálni.”
„Ekkor már igazán goromba stílusra váltott, röpködtek a "miért, ki vagy te?" stílusú kérdések, és hogy tegyek csak panaszt, őt nem érdekli. Utastársaim is döbbenten hallgatták az esetet. Egyiküktől kaptam elérhetőséget is, amennyiben később szükség lenne tanúra. Mindenesetre azt gondolom, felháborító, hogy pici hatalommal felruházott emberek, visszaélve azzal, gusztustalanul viselkednek. Nem tájékoztatott, nem is vette a fáradságot, hogy a hölgy megértse a problémát, a segítséget pedig felülbírálva jogtalanul kitartott a szándéka mellett, amellyel egy embernek nagyon kellemetlen estét okozott. Az, hogy mindezt egy külföldivel tette, aki nem mellesleg nő és fekete bőrű, további kérdéseket vethet fel, ami messzire vezetne.”
Megkerestük a MÁV-ot az esettel kapcsolatban, és a következő választ kaptuk:
„Amennyiben az ügyfélszolgálathoz ilyen jellegű panasz érkezik, alaposan kivizsgálják az esetet, és a felelősségre vonás minden olyan esetben megtörténik, amikor egyértelműen bebizonyosodik a mulasztás. A konkrét esetről az eljárás lezárulta után tudunk információt adni. Addig szíves türelmét kérjük.”