A Magyar Nemzet szemlézte a kedd délután megjelent Magyar Közlönyt, amiből kiderült, közel 8,5 milliárd forintot fordít a kormány kisvasútfejlesztésre, ugyanis szerintük növekszik a kisvasutak népszerűsége. Ezzel szemben az Átlátszó igénylésére közzétett adatok azt mutatják, a 600 millió forint EU-támogatásból is épült felcsúti kisvasúton napi átlag 113-an utaztak, 53 napon keresztül pedig egyetlen jegyet sem értékesítettek.
A Közlönyből kiderül, a 8,5 milliárd forint közpénzt többek közt a Bicske - Felcsút Puskás Akadémia szakaszra és az Alcsútdobozi arborétum - Vértesacsa szakaszra, illetve a Vál-völgyi Kisvasút Bicske - Lovasberény közötti, még nem befejezett szakaszra fordítják majd - ez utóbbihoz pótlólagos költségvetési forrást biztosítanak.
A Magyar Nemzet szerint nem kizárt, hogy Magyarország kisvasúti járműveket exportálhat az EU-ba: A kormány ugyanis felszólította Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminisztert, hogy a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt. útján mérje fel a „keskeny nyomközű vasúti járművek beszerzésére vonatkozó igényeket és a hazai gyártók exportlehetőségeit” az Unió tagállamaiban.