2017. szeptember 19., kedd 08:49 | aznap frissítve
Interjút adott a Magyar Időknek Benkő Tibor, a honvédség vezérkari főnöke. A honvédség felújított és új szállítógépeket akar beszerezni, mert a most használt An–26-osok 40-45 évesek, és eljárt felettük az idő.
- A Magyar Honvédség hadrendjében csak néhány An–26-os gép áll szolgálatban, amely flottából – katonai értelemben – a minimálisan szükséges repülőgép sincs meg.
- Az Irma hurrikán miatt Saint Martin szigetén rekedt magyar állampolgárok evakuálásához repülőgépet kellett bérelni, mert a honvédség nem tudott ehhez légi járművet adni.
- Idén a tallinni informális védelmi miniszteri találkozóra utazott a tárca delegációja. Akkor egy olyan műszer hibásodott meg, amelyik a repülés biztonságát ugyan nem befolyásolta, de a szabályok értelmében a gép a leszállása után csak akkor folytathatta az útját, amikor itthonról kivitték a megfelelő alkatrészt, és kicserélték.
- Tavaly műszaki hiba miatt nem tudott felszállni az Áder János köztársasági elnököt a csíksomlyói búcsúba szállító honvédségi repülőgép, ezért az államfő kénytelen volt bérelt géppel utazni.
- Évente 400-600 millió forintot költ a Magyar Honvédség a repülőgépek bérlésére.
- 2018-ban jelenhetnek meg az első használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró repülőgépek, amelyek hadrendbe állhatnak.
- 2019-től új repülőgépek beszerzése is megkezdődhet, de a vezérkari főnök azt nem mondta, milyen típusú gépekről van szó, honnan szerzik be őket, és mennyibe kerülnek.
- A felújított és új gépekkel a honvédség bérszállítási feladatokat is vállal majd.
Borítókép: Katonai tiszteletadás mellett fogadják az afganisztáni közlekedési balesetben meghalt Róth Orsolya posztumusz hadnagy és Dálnoki András posztumusz hadnagy földi maradványait hazaszállító An–26 típusú katonai szállító repülõgépet a kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezsõ Repülõbázison. (2013) MTI Fotó: Ujvári Sándor