Egy olvasónk hétfőn írt, hogy ismerősével furcsa dolog történt: Facebook-bejegyzése szerint a Nyugatiban felpattant egy Köki felé tartó vonatra, hogy Zuglóig majd jó lesz neki hazafelé.
Menet közben kiderült, hogy a kiírt menetrend ellenére a vonat nem a várt irányba közlekedik, hanem kerülő úton, Szolnok irányába. Ráadásul megállás nélkül. Az utas Nagykátán posztolta, hogy:
Itt ülök rajta és visz és nem áll meg sehol. És nincs leszállás, nincs megállás, nincs semmi.
A vonat tehát tulajdonképpen foglyul ejtette az utast (és mint később kiderült, több utastársát), akinek jelentős időveszteséget okozott a visszautazás is. A 18.45-kor induló vonat 20.25-kor érkezett Szolnokra, onnan kellett többeknek visszautazniuk Budapestre.
Megkerestük a MÁV-ot, ahol csütörtök délután adták meg a válaszokat. (Időközben az esetet az Utazó Majom blog is megírta.)
A MÁV szerint hétfőn 17:02-kor Pestszentlőrinc és Vecsés között egy tehervonat elgázolt egy tiltott helyen átkelő ismeretlen személyt, aki a baleset következtében meghalt. A területet a hatóság lezárta. Ezért volt a terelés.
A vonattorlódásokat a MÁV két vonat kerülő útvonalon közlekedtetésével orvosolta. Válaszuk szerint indulás előtt a két jegyvizsgáló mindent megtett, hogy az utasok értesüljenek az útirány megváltozásáról. 18:10-től kétszer végigjárták a záhonyi sebesvonatot, és felhívták az utasok figyelmét arra, hogy baleset miatt kerülő útvonalon közlekedik a járat, és először csak Szolnokon áll meg. Felkérték az utasokat, hogy akinek ez nem megfelelő, szálljon át a Cegléd felé induló vonatokra. Ekkor sokan leszálltak, közülük többen megköszönték a jegyvizsgálóknak a tájékoztatást. A hátralévő időben az egyik jegyvizsgáló a vonat indulásáig a kocsik előtt várt és a felszállni szándékozóktól megkérdezte az úti célt; szintén másik vonathoz irányította azokat, akik a ceglédi vonalon utaztak volna.
A belső vizsgálat alapján kiderült ugyanakkor, hogy a kerülő útvonalra irányított InterCity és a sebesvonat indulása előtt félrevezető és pontatlan információk hangzottak el az állomáson a hangos utastájékoztatáskor. Emiatt a vasúttársaság elnézést kér mindazoktól, akik nem értesültek az útvonal változásáról, ezért tévedésből a vonaton maradtak, és csak később érték el úti céljukat.
Kérik azokat az érintett utasokat, forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához, amely az észrevételeket megvizsgálja és az esetlegesen felmerülő kártérítési igényeket egyedileg elbírálja. A panaszok elbírálása a benyújtott kárigény alapján, a konkrét kár igazolása után egyedileg történhet. Csütörtök délig nem érkezett észrevétel a vasúttársasághoz.
(Borítókép: Jászai Csaba / MTI)