Index Vakbarát Hírportál

Igen rosszul kezelte egy iskola azt, hogy egy diák fojtogatta az osztálytársát

2018. május 29., kedd 13:12 | aznap frissítve

Az alapvető jogok biztosa szerint többszörösen is mulasztott egy budapesti iskola, amikor nem ismerte fel két tanuló súlyos konfliktushelyzetét, nem előzte meg azt, a helyzet rendezésére pedig nem a megfelelő pedagógiai és jogi megoldást választotta, írja az MTI.

Az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala egy panaszlevél miatt indított vizsgálatot. Ebben egy szülő azt írta, hogy az iskolában a gyermekét az egyik osztálytársa fojtogatta. Az iskola erre a gyámhatóság részvételével esetmegbeszélést hívott össze, védelembe vételi eljárást indítottak, és mindkét gyermeket az iskola pszichológusához küldték. A szülő a második foglalkozás után közölte az osztályfőnökkel, hogy gyermekét nem engedi többet a pszichológushoz, mert a konfliktus kezelése helyett a gyermeke vallásos neveltetését firtatták. A szülő a tankerületi központtól kért segítséget, de miután onnan nem kapott írásos választ, a gyermekét átíratta egy másik kerület iskolájába.

Székely László a jelentésben felsorolja, milyen hibákat követett el az iskola, a szakemberek és a hivatalok:

Az ombudsman megállapítása szerint a konfliktus kezelése a minimális jogi keretek, eljárási garanciák és szakszerű ismeretek hiányában nem volt sikeres, nem született megoldás.  Székely László az igazgatónál, a tankerületi központnál, a Klebelsberg Központ elnökénél, valamint az illetékes gyámhatóság vezetőjénél intézkedéseket kezdeményezett, hogy a hibás gyakorlatot kijavítsák.

Rovatok