Ahogy arról korábban beszámoltunk, Simicska Lajos szinte minden érdemi üzleti érdekeltségétől megválik, és eladja ezeket régi üzlettársának, Nyerges Zsoltnak. Ennek része a média- és közterületi reklámpiaci érdekeltségei is.
A Jobbik az országgyűlési választás kampányában, illetve már korábban, az "Ők lopnak" - kampányukban Simicska reklámpiaci cégeivel szerződött, ráadásul olyan kedvezményes áron, hogy az Állami Számvevőszéktől kaptak is egy több százmilliós gigabírságot. A párt most éppen ennek kifizetésével küzd, az Államkincstár éppen lefoglalja a nekik járó költségvetési támogatást.
Mirkóczki Ádám a párt szóvivője az ATV Egyenes Beszéd Kontra című műsorában járt kedden, ahol a műsorvezető, Rónai Egon arról is kérdezte, hogy igaz-e, hogy Simicskával úgy szerződtek, hogy a kampány után kell kifizetni a hirdetéseket, amire Mirkóczki azt válaszolta, ő úgy tudja, hogy igen.
Nyilván mi úgy szerződtünk, hogy az volt bekalkulálva, hogy az állami támogatás az érkezik
– mondta Mirkóczki. Ezek szerint nem csak az Államkincstárnak tartoznak 330 millióval, illetve a NAV-nak 330 millióval, illetve a Postának 60 millió körüli összeggel, hanem immáron Nyerges Zsoltnak is, pontosabban a Nyerges Zsolt tulajdonába kerülő reklámcégnek, cégeknek.
Frissítés: A Jobbik rövid közleményben reagált. Azt írják: "sajtóhírekben tévesen jelent meg az az állítás, miszerint a Jobbik Magyarországért Mozgalom az országgyűlési kampány miatt hirdetőcégeknek pénzzel tartozik. A Jobbiknak ilyen tartozásai nincsenek".
Mirkóczki egyébként megismételte, amit Gyöngyösi Márton mondott el legutóbb szintén az ATV-ben, hogy a párt az ÁSZ gigabírságára kért és kapott százmillió körüli adománypénzt a választási kampányra költötte, de ez szerinte sem ilyen egyszerű, hiszen a támogatóik eleve arra adták, hogy váltsák le a Fideszt, és nem arra, hogy rögtön adják oda ezt a pénzt a kormánynak azzal, hogy befizetik az adósságot.
A Magyar Idők nevű kormánylap a keddi cikkében viszont azt feszegeti , hogy amennyiben igaz az, hogy ezt a százmillió körüli összeget a kampányra kapták és fordították, akkor hogyan lehetséges az, hogy a június elején közzétett, Sneider Tamás elnök által aláírt kampánybeszámolóban a választási célra kapott adományok összege mindössze húszmillió forint.
Frissítés 2.: A Jobbik utóbbi dologra is reagált közleményben. Azt írják, "a Jobbik a kampánybeszámolójában a kampányidőszakban érkezett adományokat tüntette fel, ahogyan azt a törvény előírja. A kampányidőszakon kívüli adományok nem ebbe a kategóriába tartoznak, de feltételezzük, hogy a kormány "sajtójának" munkatársai is pontosan tisztában vannak ezzel. Az Állami Számvevőszék alaptalanul és jogtalanul kiszabott büntetése kapcsán kialakult helyzet miatt a Jobbik a gyűjtést még a kampányidőszak előtt kezdte meg és fejezte be, ezen időszakban beérkezett adományokat nem a kampánybeszámolóban kell feltüntetni."