Kevés az automata, nincs pénztár, az ellenőrtől jegyet nem, csak büntetést lehet kapni. A hétfőtől bevezetett új jegyvásárlási szabály miatt hosszú sorok torlódnak a HÉV-végállomásokon, sokan lemaradnak a vonatról. A MÁV azt ígéri, hogy szükség esetén közbelép.
Hétfőtől új szabályok érvényesek a MÁV-HÉV járatain: az ellenőrtől már nem lehet jegyet vásárolni, csak az állomáson elhelyezett automatákból. Mivel utas és automata ugyanannyi maradt, bekövetkezett, amitől sokan tartottak: a HÉV-végállomásokon tömött sorok alakultak ki az automaták előtt.
A vonat elindul, a sorban állók hoppon maradnak, a változás átgondolatlan, felszólítom a MÁV-HÉV-et, hogy biztosítsa a jegyváltás feltételeit és ennek megvalósításáig függessze fel a büntetést a szentendrei vonalon!
– írta Facebook-oldalán Verseghi-Nagy Miklós, szentendrei polgármester.
Mint a polgármester kifejtette: a MÁV-HÉV szeptember 1-től megváltoztatta az utazási feltételeket a HÉV vonalán: csak bérlettel vagy előre megváltott jeggyel lehet felszállni a vonatra. Az automaták számát ugyanakkor nem növelte a szolgáltató, Szentendrén mindössze kettő van. Október 1-től lejárt a türelmi idő, már büntetnek is, ha nincs bérlete vagy jegye az utasnak, akkor is, ha túl hosszú volt a sor és nem maradt idő jegyet venni.
Olvasónk szerint a helyzet tényleg kellemetlen, sorok alakulnak ki.
mert az emberek egy része nem tudja kezelni az automatát, jegypénztár viszont sehol nincsen már. A környékbeli buszok a HÉV-hez igazítva járnak, esélyed sincs átszállás közben megvenni a jegyet /bérletet.
A MÁV azzal védekezik, hogy a megváltozott szabályokról szeptember eleje óta folyamatosan tájékoztatták az utasokat. A sorok enyhítésére a BKK-val együttműködésben az automaták mellett diákmunkások segítik az utasokat a gördülékeny jegyvásárlásban.
Olvasó: nem látott diákmunkást. Pomázon kalauz állt az automata mellet, és segített jegyet vásárolni.
MÁV: A rendszeres utazásokhoz az elővételi jegyvásárlást ajánlja a MÁV-HÉV, illetve a bérletet.
Olvasó: nem utazik annyit, hogy megérje a bérlet. A külső szakaszokon csak adott napra/dátumra lehetséges megvenni a jegyeket. Nincs gyűjtőjegy, mint a budapesti részekre. Szóval praktikusan marad a minden reggel sorban állás vagy az összes jegy egyesével előre megvétele (pl hét/hó elején, de ez abszurdum). Felvetődhet miért nem vesz az utas inkább bérletet?
Ezért: egy bérlet ára kb 40 db jegyes utazás árával egyezik meg, azaz 20 oda-vissza utazás. Ami kb a munkanapok száma egy hónapban. De ha beteg leszek, ne adj isten élek heti 1-2 home office lehetősséggel máris bukok az árán. Arról nem is beszélve, szintén saját példa, hogy mondjuk hányszor tudnám megtenni autóval ennyi pénzből a Békásmegyer-Pomáz távolságot. Szóval akkor lenne versenyképes a bérlet a jeggyel és az autóval szemben ha csökkenne az ára. (mondjuk 25-30 db jegyes utazás árára).
MÁV: A jegy- és bérletárakat a Közszolgáltatási Szerződés határozza meg, ezért az árak mérséklésére saját hatáskörben nincs lehetőség. A bevezetési időszak tapasztalatai alapján mérlegelik az új jegytípusok bevezetésének lehetőségét, indokolt esetben erre vonatkozó javaslatot készíthetnek elő a szolgáltatások megrendelőjének. Az automaták forgalmát napi szinten figyelik, és szükség esetén a BKK-val közösen kidolgozzák az értékesítési lehetőségek bővítését.
Persze, van aki nem szereti az automatát, mint ez a pomázi lakos:
Felháborító idegölő és nem találok szavakat a pomázi állomáson lévő jegykiadó automatára! Nagyon szemét dolog ez hogy a MÁV vagy a BKV vagy a tököm tudja melyik retek céghez tartozik így próbál plusz bevételhez jutni, hogy ekkora utazóközönségnek kiszúrja a szemét egyetlen egy nyamvadt automatával ami annyira primitív, hogy rengeteg kérdése van mire kiadja azt a nyamvadt jegyet!
– írta a település közösségi oldalán.
Egy olvasónk szerint a végállomáson dolgozó hévesek már csak azt tudják javasolni az utasoknak, hogy írjanak a panaszkönyvbe. Ennek eredményeképpen a pomázi forgalmi irodában már 2-án reggel 9.08-kor betelt a panaszkönyv.