A magyar divatszakma csupán a sajtóból értesült arról, hogy az Orbán Ráhelhez köthető Magyar Divat- és Designipari Ügynökség képviselte Magyarországot a Londonban megrendezett design biennálén – írja a HVG. Az ügynökség a Kiss in Budapest elnevezésű pavilont mutatta be a nagyközönségnek.
ilyen esetben elvárható lenne, hogy a Magyar Turisztikai Ügynökség nyílt pályázatot írjon ki, és úgy dőljön el, hogy ki reprezentálja a hazai divatipart - jegyezte meg a lap.
A Magyar Divat- és Designipari Ügynökség egy éve közölte, hogy egy egységes divat- és dizájnipari stratégia készül, amiről eddig szinte semmilyen információ nem szivárgott ki. Az ügynökség célja pedig minden bizonnyal Orbán Viktor lányának és a köreihez tartozóknak a helyzetbe hozása – említi meg a lap.
A HVG-nek a divatszakmában dolgozó forrásai egy zavaros közvéleménykutatásról is beszámoltak, amikor is az ügynökség nevében keresték meg őket, és a divatipar jelenlegi állásáról akartak velük beszélgetni. A megkérdezettek viszont a kutatással kapcsolatos további kérdéseikre csak zavaros válaszokat kaptak.
Az ügyről részletesebben az e heti HVG-ben olvashat.
(Borítókép: londondesignbiennale.com)