Egy olvasónknak sikerült úgy utaznia egy megállót a vonattal hétfő reggel, hogy végig nyitva volt az ajtó, erről videót is készített. Leveleztünk vele, azt írta, Dunakeszi-Gyártelepen szállt fel a 7:21-es vonatra, meglepetésére az 1. és a 3. kocsi is le volt zárva.
Teljesen ÜRESEN állt.
"Így az utasok a többi kocsiban zsúfolódtak össze, sokan a lépcsőkön álltak. Kérdésünkre, hogy miért zártak le két kocsit is csúcsidőben, a válasz az volt, hogy
nem működik a fűtés.
Elképzelhető, hogy sokan fanyalogtak volna a hideg kocsik miatt, de még mindig inkább az, mint ami ezután következett.
Nevezetesen, hogy Gyártelepről Dunakesziig nyitott ajtóval közlekedett a vonat. Én beljebb álltam ugyan, de iszonyatosan féltem, hogy valaki egy vágányváltásnál kiesik a vonatból.
Szerencsére Dunakeszitől már záródott az ajtó, de végig szólt valami hibajelző sípolás, írta.
Kérdésünkre azt is írta, hogy nem volt ideje és energiája hivatalosan bejelentést tenni a MÁV-nál, mivel eleve késésben volt reggel a vonat miatt.
A cikk megjelenése után egy másik olvasónk is írt, mégpedig azt, hogy "a vonat ajtaját valaki a vésznyitóval nyitotta ki, azért a sípoló hang. Sokszor megtörténik, ha valaki nem az állomás oldali ajtón száll le. Mivel a másik oldalon az ajtónyitás le van tiltva, a vésznyitóval nyitja ki az ajtót. 25 éve vonatozom, naponta többször megtörténik, de sosem olvastam még róla cikket :)"
Nem sokkal később a MÁV a következőt válaszolta a megkeresésünkre: "A cikkben említett vonat esetében az első és a harmadik kocsit még Vácon, indulás előtt műszaki hibák miatt lezárták. A vezető jegyvizsgálót meghallgatták, elmondása szerint a vonat Dunakeszi Gyártelepről csukott ajtókkal indult el. A vonaton szolgálatot teljesítő jegyvizsgálókat nem értesítették a nyitva maradt ajtóról, a vasúttársasághoz sem érkezett ilyen jellegű észrevétel. A MÁV-START az említett vonatszerelvényt azonnal átvizsgálja.
A felvételen látható kocsitípus ajtaja indulás után, 5 km/órás sebességnél automatikusan becsukódik. Ezért normál esetben kizárt, hogy az ajtó menet közben nyitva legyen. Sajnos azon a vonalon előfordult már, hogy a vésznyitó kar plombáját letépték, és az ajtót egy szabálytalan leszállás érdekében az állomás előtt kinyitották. A felvételen látható ajtót is egy utas nyithatta ki vésznyitóval a Dunakeszire való behaladás előtt. Indokolatlan esetben, azaz ha nincs vészhelyzet, tilos a vésznyitót használni.
Javasoljuk utasainknak, hogy ha nyitott ajtóval közlekedő vonatot, vagy bármilyen egyéb műszaki hibát észlelnek, azt a mielőbbi intézkedés érdekében azonnal jelezzék a jegyvizsgálóknak. Az újabb vasúti kocsik és motorvonatok nyitott ajtókkal nem indulnak el, mert egy ellenőrző rendszer visszajelzi azt, ha bármilyen meghibásodás történik az ajtóknál, és azok esetleg nyitott állapotban maradtak. A vasúttársaság folyamatosan építi be a régebb óta üzemelő kocsikba is az ajtócsukódást kezelő és felügyelő biztonsági rendszert.