A Humusz Szövetség nagyböjti kampányával biztatja az embereket arra, hogy szorítsuk vissza a műanyagok használatát, előzzük meg a pazarlást, környezetszennyezést.
A #műanyagböjt kampány célja ráirányítani a figyelmet a minket körülvevő műanyagszennyezésre. A megelőző magatartás elterjedését szeretnék elérni azáltal, hogy megoldási eszközöket ajánlanak, mégpedig azt, hogy kerüljük, meg se vegyük a műanyag termékeket.
A Nagyböjt időszakában (március 6. – április 21. között) 10 üzenetet tesznek közzé a Facebook és Instagram-oldalukon műanyagtémában.
„A tudatos fogyasztói magatartás nem csupán egyéni, közösségi és nemzeti érdekünk, hanem globális emberi felelősségünk is” – írják. A szövetség szerint az élet számos területén bizonyult hasznosnak a műanyag, de mértéktelen fogyasztói szokásaink következtében mindennapjainkban megkerülhetetlenné vált a hulladékunk nagy részét kitevő műanyag.
2019-ben már naponta olvasható olyan hír, aminek középpontjában a műanyagszennyezés áll. Óceáni műanyagszigetek, műanyagdarabkák az élőlények gyomrában, sőt, már az ételeinkbe is bekerülnek a műanyag szennyezők. A műanyag ellenálló és évszázadokig fennmarad, mégis olyan egyszer használatos eszközöket gyártunk belőle, amiket átlagosan 25 percig használunk. Arról nem is beszélve, hogy előállításuk javarészt fosszilis erőforrásokból történik – írják.