2019. április 8., hétfő 10:26
Hétfő reggel megkezdődött az 3-as metró felújítása a déli szakaszon. A reggeli csúcsidőben kollégáink tesztelték az új helyzetet, a BKK nagyon jól megszervezte a változó közlekedési rendet. Leginkább az autósok szívnak, nekik 20-30 perccel, míg a tömegközlekedőknek 15-20 perccel növekedik az utazás ideje.
- A BKK alaposan felkészült a változásra, az érintett megállókban és különösen a Nagyvárad téren aktív segítő személyzet irányította hétfő reggel a tömeget: matricák, a járdára fújt információs szövegek segítették az eligazítást. „Osztogatnak szórólapot és adnak eligazítást a metrónál lenn, a mozgólépcsők felett a kijáratnál és a buszmegállóban is. A 45 másodperces indulás is stimmel, kifelé alig vannak egy buszon” – jelentette a helyszínről kollégánk reggel 7-kor.
- A becslések szerint az autósoknak 25-30 perccel, a tömegközlekedőknek pedig 15-20 perccel nőtt meg az utazási idejük.
- Van M3 pótlóbusz és M3E expressz pótlóbusz is, az M3E expressz viszont nem mindenhol áll meg, például a Népligetnél sem.
Galéria: M3 metró felújítása a déli szakaszonFotó: Huszti István / Index
- Furcsamód az expressz járattal lassabb bejutni a belvárosba, mert az a járat a népligeti felüljárót használja, ahol nincs buszsáv, míg az Üllői úton igen. A sima M3 az Üllőin jár.
- Az autósok szívják meg leginkább ezt az egészet, ugyanis a buszsáv az Üllői egyharmadát elfoglalja.
- A Határ útnál érdemes odafigyelni arra, hogy az M3E és a 200E is megáll, de az a két járat a Népligetnél nem áll meg. Az autók és buszok között rohangáló emberek okoztak némi káoszt tudósítónk szerint.
- Kőbánya-Kispest megállónál nem tapasztaltak nagy káoszt kollégáink: sokan voltak, de nem kezelhetetlen a helyzet.
- A Soroksár és a Határ úti metróállomás között eddig közlekedő 66E járat a BKK közleménye szerint 2019. április 6-ától várhatóan 2020-ig nem jár, helyette a sűrűbb 66-os és 66B busz közlekedik.
Mindez miért?
Az M3-as metró felújításának új ütemében a Nagyvárad tértől Kőbánya-Kispestig újulnak meg a megállók, emiatt ezen a szakaszon munkanapokon csak pótlóbuszokkal lehet közlekedni – írta a BKK. Április 27-től minden hétvégén Kőbánya-Kispesttől a Lehel térig pótlóbuszok járnak.
A metrófelújítás a felszíni közlekedésben is jelentős változást okoz: a felújítás szakaszán alacsonypadlós, légkondicionált buszok közlekednek az Üllői úton kijelölt buszsávon.
Galéria: M3 metró felújítása a déli szakaszonFotó: Huszti István / Index
A metrópótló buszok mellett új buszjáratok is segítik a közlekedést, egyes meglévő járatok pedig meghosszabbított útvonalon, sűrűbben közlekednek.
A BUDAPEST-BÉRLETTEL RENDELKEZŐK A NYUGATI PÁLYAUDVAR ÉS KŐBÁNYA-KISPEST, ILLETVE FERIHEGY VASÚTÁLLOMÁS KÖZÖTT KÖZLEKEDŐ INTERCITY ÉS GYORSVONATOKAT AZ EGYÉBKÉNT SZÜKSÉGES FELÁR MEGFIZETÉSE NÉLKÜL VEHETIK IGÉNYBE A FŐVÁROSI SZAKASZON.
Az M5-ös autópálya bevezető szakaszán és a Gyáli úton, valamint a Népliget, a Nagyvárad tér és a Közvágóhíd térségében megváltozott forgalmi rendre és nehezebb haladásra kell számítani.
A metrófelújításról a BKK ezen az oldalon, a menetrenddel kapcsolatban pedig itt ad tájékoztatást. A teljes vonal 2022-re lesz készen.
(Borítókép: Huszti István / Index)