Tegnap reggel az Indexen is megjelent az M7-en történt balesetről és teljes útzárról szóló hír, melynek főszereplője egy, a szalagkorlátnak ütköző és felboruló kisteherautó volt.
Ma aztán egy olvasónk küldött pár fotót, amelyek tegnap este, az M5-ön, a lajosmizsei Shell-kútnál készültek. Felmerült a kérdés, hogy nem ugyanarról a furgonról van-e szó.
Megkérdeztük az M7-en intézkedő Fejér Megyei Rendőr-Főkapitányságot, akik megerősítették, hogy a két jármű ugyanaz. Mint írták, a baleset oka egyelőre ismeretlen, a sofőr ellen szabálysértési eljárás indult.
A rendőrség válaszából arra is fény derült, hogy a jármű miként kerülhetett vissza a forgalomba:
A megsérült járművet a tulajdonos kérésére egy, az autópálya mellett található pihenőbe szállították. Tekintettel arra, hogy a jogszabályok nem teszik lehetővé a jármű lefoglalását, a rendőrség a jogszabályi figyelmeztetéseket követően azt a tulajdonos részére átadta.
Mivel a fotók ma este, és a lajosmizsei benzinkútnál készültek, innentől egy valószínűsíthető forgatókönyvet vázolunk fel.
A tények kedvéért rögzítsük: a kisteherautó szélvédője és jobboldala rommá tört, míg a tető részben, a hátulja meg egy az egyben hiányzott: a jelek szerint ugyanis csak úgy lehetett legyógyítani a szalagkorlátról, hogy azt ajtóstul-mindenestül leflexelték. Mindenképp a sofőr javára kell írni viszont a rakomány gondos rögzítését, valamint azt, hogy jól látható, amint tankolás közben térdre ereszkedve ellenőrzi a jobb hátsó kerék állapotát.
Hogy a végső úti cél pontosan mi lehetett, nem tudjuk, de a román rendszám alapján Szeged után a sofőr valószínűleg Nagylak felé vette az irányt. Ha így volt és nem tett kitérőket, akkor a magyar autópályákon mintegy 260 kilométert kocsikázott némileg leamortizált furgonjával.