Hamarosan tárgyalhatja a kormány a magyar design- és divatipar fejlesztéséről szóló átfogó stratégiát - jelentette be csütörtökön Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat- és Design Ügynökség vezérigazgatója a közmédia több csatornáján (M1, Kossuth Rádió).
Bata-Jakab szerint a stratégia kiterjed az oktatásra, a gyártásra, érinti a tervezőket és tárgyalja a megjelenést a nemzetközi, illetve a magyarországi piacon - írta az MTI.
A hat pilléren nyugvó stratégia egyik alapvetése, hogy a magyar divatiparban szükség van egyfajta koordinációra, ami azt jelenti, hogy az ügynökségnek segítenie kell a tervezők kapcsolatfelvételét bizonyos iparági szereplőkkel. Fontos továbbá a hatékony kommunikáció, és ennek keretében egy ernyőmárkán (amit úgy hívnak, hogy Budapest Select) keresztül mutatják be a tervezőiket külföldön - tette hozzá.
Egy hónapja írtuk meg a Magyar Közlöny alapján, hogy egymilliárd forinttal támogatja a központi költségvetés a Magyar Divat & Design Ügynökség idei tevékenységét. Ezt az állami céget a Magyar Turisztikai Ügynökség alapította 150 millió forintos költségvetéssel, és januárban kapott meg székháznak egy budai villát az Istenhegyi úton, amit fel is újítanak. A cégben nincs semmilyen formális funkciója a kormányfő lányának, de vezetőjét, Bata-Jakab Zsófiát a barátnőjeként tartják számon, és Orbán Ráhel a cég reprezentatív eseményein is részt vesz.