A vonatok jelenleg 40 km/órás sebességgel közlekednek a megcsúszott rézsűburkolat miatt az Aquincumi vasúti híd egy rövid szakaszán, ez azonban nem okoz hosszabb menetidőt az esztergomi vonalon, válaszolta kérdésünkre a MÁV.
Mint arról csütörtökön beszámoltunk, megcsúszott a vasúti támfal rézsűburkolata Aquincumnál, a néhány éve felújított Budapest–Esztergom vasútvonal Gázgyár utcai felüljárójánál.
A megcsúszott rézsűburkolat még szavatossági időszakban van, ezért a vasúttársaság felvette a kapcsolatot a pályafelújítást irányító NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-vel.
A NIF-et is kerestük az ügyben. A cég válasza szerint a híd, vele együtt a rézsűlezáró kőkúp műszaki átadására 2015 novemberében került sor. A szavatosság 2022. május 24-ig érvényes. Azonnal felszólították a vállalkozót a kőkúp szavatosság keretében történő helyreállítására. A vállalkozó visszaigazolta, hogy a szavatossági bejelentést tudomásul vette, a helyreállítást megkezdik.
Az 53 kilométeres vonal korszerűsítése 44 milliárd forintba került, ebből 1700 P+R és 500 B+R parkoló is épült. 2015 augusztusában, az eredeti tervhez képest másfél éves csúszással adták át az utasoknak.
A projekt részeként építették át az aquincumi vasúti hidat. Az egyik leglátványosabb mozzanat az volt, amikor a Szentendrei út fölött egy daruval emeltek be egy 57 tonnás elemet.
(Borítókép: Rovó Attila / Index)