Szerda reggel fél hétkor elindult a Clark Ádám hajódaru Komáromból. Ezzel próbálhatják majd meg kiemelni a Hableány roncsát a Dunából. Az úszódaru kapitánya, Gyenei Gyula azt nyilatkozta a köztévének, hogy délután három óra körül fognak megérkezni a fővárosba, az északi összekötő vasúti hídnál fognak megállni. Az még kérdéses, hogy mikorra érhet a daru a Margit hídhoz.
A helyzetet nehezítheti, hogy a Duna vízszintje az elmúlt órákban nemhogy apadt, hanem még minimálisan emelkedett is, de a kapitány szerint ez nem fogja érdemben befolyásolni a mentést. A daru óránként 11-12 kilométeres sebességgel halad Budapest felé, addig nem kell kikötnie.
A baleset helyszínéig a darunak összes hét híd alatt kell áthaladnia. Az útvonal egyik legkritikusabb részén, a komáromi vasúti híd alatt már túl jutott. A következő kritikus pont a Margit híd lesz. A Hirado.hu szerint problémás lehetett volna még az esztergomi Mária Valéria híd alatti átjutás is, de ezen is gond nélkül átment a daru.
A közmédia szerint a Clark Ádám hajódaru Közép-Európa legnagyobb, 2006-os átépítése óta 200 tonna teherbírású úszódaruja, leengedett gémmel 50 m hosszú és 20 m széles. Magyarországon ez az egyetlen eszköz, amellyel kiemelhetik a Hableány roncsait.
A Duna magas vízállása miatt szerdán csak Újpestig megy a Clark Ádám hajódaru. Várhatóan még csütörtökön sem próbálják meg kiemelni a múlt heti hajóbalesetben elsüllyedt roncsot - erről számoltak be az M1 tudósítói a csatorna déli híradásában.
(Borítókép: A Clark Ádám úszódaru a Dunán 2019. június 5-én. Fotó: Huszti István / Index)